دوره تخصصی «حقوق بشردوستانه در اسلام و مقررات بین المللی» به همت مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در روزهای 28و27 و 29 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، دوره تخصصی «حقوق بشردوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی» به همت مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، به مدت سه روز با حضور اندیشمندان و نمایندگان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.


این دوره ویژه فضلا و دانش‌پژوهان حوزوی در سالن همایش امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار خواهد شد.

این دوره آموزشی با عنایت به اهمیت مباحث کاربردی حقوق بشردوستانه و ضرورت ارتقای آگاهی فضلا و دانش‌پژوهان حوزوی و به منظور آشنایی با آموزه‌های ژرف و پربار شریعت مقدس اسلام برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان واجد شرایط می‌توانند در این دوره آموزشی تخصصی شرکت کنند. تحصیل در سطح دو حوزه‌های علمیه یا دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد در رشته حقوق بشر و بین‌الملل از جمله شرایط شرکت در این دوره تخصصی است.

شرکت‌کنندگان در این دوره علمی گواهی علمی مورد تأیید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مرکز مطالعات تطبیقی اسلام و حقوق بشر دوستانه را دریافت خواهند کرد.

این دوره آموزشی در روزهای 27، 28 و 29 آذر ماه با حضور اندیشمندان و نمایندگان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویژه فضلا و دانش پژوهان حوزوی در سالن همایش امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود و در کنار آن متون تخصصی مختلفی نیز متناسب با مباحث مطروحه در دوره مذکور، بین شرکت‌کنندگان توزیع خواهد شد.

در این دوره تخصصی مباحثی مانند شکل‌گیری، مبانی، منابع و قلمرو حقوق بشردوستانه، نهادهای بین‌المللی مؤثر در حقوق بشردوستانه و ضمانت اجرای حقوق بشر دوستانه، کودکان، زنان و سالمندان در حقوق بشردوستانه بین‌المللی و اسلام، مجروحان و اسیران جنگی در حقوق بشردوستانه بین‌المللی و اسلام، حمایت از کادر پزشکی، خبرنگاران و کادر مذهبی در حقوق بشر دوستانه بین‌المللی و اسلام، محیط زیست و اماکن غیر نظامی در حقوق بشر دوستانه بین‌المللی و اسلام، ممنوعیت سلاح‌های نامتعارف و کشتار جمعی در حقوق بشر دوستانه بین‌المللی و اسلام مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.