سرمای شدید زمستان و یخ زدن تالابها سبب شد پرندگان مهاجر و بومی برای تامین غذای خود به حاشیه تالابها و مناطق نزدیک به روستاهاروی آورند.

  

 

اعضای جوامع محلی و دوستداران محیط زیست با مشاهده این شرایط در این هفته دوبار به دانه پاشی برای پرندگان اقدام کردند. اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد هم به همراه تشکلها و جوامع محلی و دوستداران طبیعت به صورت مدون و برنامه ریزی شده تا زمان دسترسی مناسب پرندگان به غذای کافی در حاشیه تالابها اقدام به دانه پاشی می کنند.

امروز انجمن کوهنوردان مهاباد به صورت خود جوش و با همکاری حفاظت محیط زیست در حاشیه تالاب یوسفکند مهاباد برای پرندگان دانه پاشی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مهاباد از شروع عملیات دانه پاشی از چند روز گذشته با همکاری دوستداران محیط زیست خبر داد و گفت: با توجه به بارش سنگین برف ویخ بستن تالاب ها وزیستگاه های حساس آذربایجان غربی،اداره حفاظت محیط زیست با همکاری جوامع محلی و تشکل های زیست محیطی ودوست داران محیط زیست از دو روز پیش در شهرستان مهاباد در تالاب های حاشیه جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه ،تالاب کانی برازان ودیگر تالاب ها عملیات دانه پاشی را آغاز کردیم.

حسینی با اشاره به اینکه دانه پاشی تا زمان دسترسی پرندگان به تغذیه مناسب در حاشیه تالابها ادامه می یابد افزود: در استان تا دیروزچهار تن دانه برای تامین غذای پرندگان در زیستگاههای آذربایجان غربی توزیع شده که با دانه پاشی امروز ما برای پرندگان به چهارونیم تن می رسد.

وی افزود با توجه به یخ بستن تالاب هادر روزهای آینده یک تا دوتن دیگرمواد دانه ای برای پرندگان توزیع خواهیم کرد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از شهروندان خواست ، ماموران یگان حفاظت محیط زیست را در این امر خداپسندانه یاری کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.