سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ایران به همکاری و کمک خود برای تقویت ثبات و منیت در افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمد خزاعی" سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی سخنانی در نشست امروز شورای امینت که برای بررسی آخرین تحولات افغانستان تشکیل شده بود، گفت: تقویت امنیت و استقرار ثبات در افغانستان برای امنیت منطقه و جهان مهم بوده و به همین دلیل مستلزم افزایش همکاری و مساعدت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه افغانستان اهتمام جدی به ثبات و امنیت در این کشور دارد.
 
خزاعی در ادامه سخنرانی خود از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان در سال آینده به عنوان یک تحول مهم یاد و ابراز امیدواری کرد که برگزاری موفقیت آمیز آنها به تقویت هرچه بیشتر وفاق ملی و ثبات سیاسی در این کشور منجر شود.
 
سفیر کشورمان همچنین با اشاره به خروج نیروهای خارجی از این کشور در سال 2014 میلادی، تأمین امنیت بعد از خروج نیروهای خارجی را مهم ارزیابی و در این راستا خواستار افزایش کمک‌های تجهیزاتی به نیروهای امنیتی افغانستان شد.
 
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود میلیون‌ها پناهنده افغانی در کشورهای همسایه، بر لزوم فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای بازگشت آنان نیز تأکید کرد.
 
خزاعی توسعه اقتصادی جامع و پایدار را برای استقرار ثبات و امنیت در این کشور مهم دانست و در این چارچوب خواستار تداوم مساعدت بین‌المللی برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور شد.
 
وی با اشاره به سفر اخیر حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان به جمهوری اسلامی ایران، گفتگوهای وی با رئیس جمهور کشورمان را مفید خواند و گفت: ایران به همکاری و کمک خود برای تقویت ثبات و منیت در افغانستان ادامه خواهد داد.
 
خزاعی از تلاش‌های نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در جهت استقرار ثبات و توسعه اقتصادی افغانستان تقدیر کرد و خواستار گسترش همکاری‌های آن با کشورهای همسایه شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار