به گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، درسال زراعی92-91 در سطح 24 هزار و 850 هکتار از مزارع و باغات استان به جای سموم شیمیایی از روشهای غیرشیمیایی برای کنترل آفات استفاده شده و در مجموع از مصرف بی رویه مقدار 74 هزار و 500 کیلوگرم سموم شیمیایی جلوگیری شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فرهاد شریفی گفت: در راستای کاهش و بهینه سازی مصرف سموم شیمیایی در سطح باغات، مزارع و گلخانه های استان، اقدام به استفاده از روشهای مبارزه غیرشیمیایی از جمله کاربرد تله های رنگی، نصب مواد جلب کننده آفات، کاربرد عوامل و مواد بیولوژیک مانند رهاسازی زنبور هابروبراکون و محلول پاشی باکتری مفید "B.T" و کاربرد ترکیبات گیاهی به جای استفاده از سموم شیمیایی کرده ایم.

وی سپس جایگزینی سموم شیمیایی با مواد حشره کش بیولوژیک و سموم گیاهی در سطح هزار و 350 هکتار از مزارع گوجه فرنگی، ذرت و نخود را از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در راستای کاهش مصرف سموم و مواد شیمیایی دفع آفات عنوان کرد و گفت: با این اقدام از مصرف سه تن انواع سموم حشره کش شیمیایی جلوگیری شده است.

به گفته شریفی درسال زراعی گذشته در مجموع سطح 24 هزار و 850 هکتار از مزارع و باغات استان جهت کنترل آفات به جای سموم شیمیایی از روشهای کنترل غیرشیمیایی استفاده شده و مجموعا از مصرف بی رویه مقدار 74 هزار و 500 کیلوگرم سموم شیمیایی جلوگیری شده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، روشهای ، آفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.