اسید‌های چرب امگا 3 به دلیل موادی در بدن که منجر به گشاد شدن عروق می‌گردد، در افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

دکتر نیاز محمد‌زاده هنرور (متخصص تغذیه) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اسیدهای چرب امگا 3 از اسید‌های ضروری در بدن هستند، که برای عملکرد صحیح کل بدن به ویژه مغز، سیستم عصبی و چشم، بسیار الزامی است.

وی افزود: اسید‌های چرب امگا 3، از طریق کاهش سطح تری گلیسیرید خون، جلوگیری از تشکیل لخته‌های زائد در پیشگیری‌ از بیماری‌های قلبی و انسداد عروق نقش کارا و موثری را ایفا می‌کند.

هنرور ادامه داد: این اسیدهای چرب با کاهش تولید مواد واسطه‌ی التهابی، دردهای مفصلی و بیماری‌های التهابی روده نقش بسیار دارد. لذا مصرف منابع غذایی غنی از ترکیبات مانند روغن کتان،  روغن سویا، روغن کانولا، ماهی و انواع محصولات دریایی در افرادی که دچار این بیماری هستند، می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی با اشاره به این‌که امگا 3 تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون دارد، افزود: اسیدهای چرب با افزایش تولید موادی که منجر به گشاد شدن عروق بدن می‌گردد، در افرادی که منجر به پرفشاری خون هستند، نقش کمک کننده‌ای را ایفا می‌کند.

دکتر نیاز هنرور تصریح کرد: مصرف این اسیدهای چرب در طول دوران کودکی، نوجوانی و جوانی در کاهش بیماری‌های دستگاه عصبی از جمله آلزایمر و افسردگی بسیار موثر بوده و لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد، افسردگی‌های بعد از زایمان و یا افسردگی‌های مقاوم در برابر دارو به طور چشم‌گیری به مصرف مکمل‌های اسیدهای چرب امگا 3 پاسخ مثبت می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار