عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شخصی که نماینده مجلس و وکیل ملت در عرصه قانون‌گذاری است، باید از معرض آسیب‌هایی که به نقش وی در نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می‌کند، دور باشد.

"حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار  احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر دریافت کارت هدیه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: شخصی که نماینده مجلس و وکیل ملت در عرصه قانون‌گذاری است، باید خود را از معرض آسیب‌هایی که به نقش او در نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می‌کند، دور باشد.
 
وی افزود: آیات و روایات ما براین نکته تاکید دارند که مومنین باید از محل‌هایی که موجب تهمت به آنان می‌شود، دوری کنند، به خصوص افرادی که دارای مسئولیتی حساس مانند نمایندگی مجلس هستند.

حجت‌الاسلام ذاکری تصریح کرد: اگر دستگاهی با تزریق مبالغی به بهانه‌های مختلف و یا با اهدای هدایا، خواهان اثرگذاری بر بحث قانونگذاری به عنوان شیرازه اصلی نظام باشد، پسندیده نبوده و با موازین ما نیز سازگار نیست.

وی ادامه داد: در زمان تصویب بودجه، شاهدیم که افراد از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، برای چانه‌زنی در راهروهای مجلس حضور دارند، این موضوع ایجاد شائبه می‌کند، هیئت رئیسه مجلس باید در این خصوص وارد شده و توضیح دهد.

عضو حزب موتلفه با بیان اینکه  مردم ما نباید به این نتیجه برسند که مسئولین در رده‌های مختلف به دنبال توجیه هستند، تصریح کرد: باید با ارائه راهکار، موضوع را روشن کرد و اگر عمل نامناسبی است، باید جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه وظیفه نماینده مجلس قانونگذاری است نه تقسیم تبرکات و هدایا میان مردم، اظهار داشت: شبهه مهمی که وجود دارد این است که نماینده‌ای در عرصه‌ قانونگذاری کوتاهی کرده و با در اختیار داشتن امکانات، خواهان فراهم کردن زمینه رای‌آوری برای آینده خود است.
 
حجت‌الاسلام ذاکری افزود: نمایندگان مجلس نباید به مباحثی که جای تهمت و موضع اتهام است، ورود پیدا کنند؛ شان نماینده مجلس از این بالاتر است.

وی با بیان اینکه نظام ما برای رسیدگی به محرومین راهکار ارائه داده است، اظهار داشت: یکی از عمده مراجعات به دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره)،  ارجاعات به نمایندگان مجلس است، محرومین به دفاتر نمایندگان مراجعه کرده و نماینده وی را ارجاع داده و یا به کمیته امداد نامه‌نگاری می‌کند تا کمیته در حد توان خود بتواند رفع مشکل کند؛ لزومی ندارد که دستگاه‌های ما، به این بهانه میان نمایندگان مبالغی را توزیع کنند.
 
عضو حزب موتلفه در پایان خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه باید بسیار جدی نسبت به این امر وارد شده و برخورد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار