نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: شهرداری‌ها با خدمات‌رسانی مناسب باید محرومیت‌زدایی را از نقاط مختلف شهر در دستور کار خود قرار داده و در توزیع اعتبارات و امکانات نگاه عادلانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری‌بنه خلخال دیروز در نشست با مسئولان سازمان توسعه شهری کشور که با حضور شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی در خلخال برگزار شد، اظهار داشت: با دعوت از شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای خلخال، گیوی، هشتجین و کلور تشکیل جلسه‌ای را در حضور مسئولان سازمان توسعه شهری داشتیم که در مسائل مختلف در حوزه عمران شهری بحث‌ها و بررسی‌ها صورت گرفت.

وی گفت: ‌در این جلسه راه‌های استقلال مالی شهرداری‌ها و رسیدن به سطح درآمدزایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سه موضوع اساسی کمک و مساعدت مالی مستقیم دولت به شهرداری‌ها، تأمین ماشین‌آلات و ادوات مورد نیاز شهرداری‌ها از جمله ماشین‌های آتش‌نشانی،‌ زباله جمع‌کن‌ها و... به همراه ارائه تسهیلات به شهرداری‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به محرومیت‌های مضاعف در شهرهای جنوب استان، معاون سازمان توسعه شهری کشور تاکید بر کمک مستقیم حداکثری به این شهرداری‌ها را کرد و مهمترین موضوعی را که مورد تاکید قرار داده و مورد استقبال مسئولان سازمان قرار گرفت اتخاذ راه حل‌های مناسب برای رسیدن به درآمد پایدار از طریق فعالیت‌های اقتصادی پایدار بیشتر با محوریت اخذ تسهیلات از سازمان بود.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه افزود: ‌بر همین اساس مقرر شد شوراهای اسلامی و شهرداران این شهرها با استفاده از مشاوران خبره و با ارائه طرح توجیهی درآمدزا نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

وی بیان کرد: مقرر شد شهرداران بدهکار نیز با وجود بدهی خود از این تسهیلات برخوردار باشند و با کسر بدهی موجود از تسهیلات ارائه شده مابقی را در فعالیت‌های درآمدزایی پایدار هزینه کنند.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان در ادامه یادآور شد: با توجه به مشکلات زیاد شهرهای جنوب استان در برخورداری از خیابان‌ها و کوچه‌های مناسب، شهرداری‌های این شهرها باید در عمران شهری بیش از پیش تلاش کرده و در تحقق حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری با نصب‌العین قرار دادن کار مضاعف از میزان محرومیت‌ها بکاهند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: خلخال ، محرومیت ، زدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.