دولت ایتالیا تحقیقاتی را در باره بدرفتاری با پناهجویان در یک مرکز پذیرش در جزیره لامپدوسا آغاز کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، فیلم ویدیویی که به صورت مخفیانه با یک دستگاه تلفن همراه گرفته شده نشان می دهد که این پناهجویان مجبور می شوند تا گروهی لباس های خود را در آورده، برهنه گردند و کارگری با شلنگ آب آنها از بالا تا پایین آب می کشد.

مردی که این ویدیو را گرفته، می گوید با این پناهندگان همانند "حیوانات" رفتار می شود.

این اردوگاه پذیرای پناهجویانی از آفریقا و خاورمیانه است که با قبول خطرات زیاد خود را با قایق به ایتالیا رسانده اند.

تصاویری که از تلویزیون دولتی پخش شد پناهجویانی را نشان می دهد که در یک محوطه روباز و پر از جمعیت به صف شده اند و یکی پس از دیگری در هوای سرد زمستانی، مجبور می شوند تا لباس‌های خود را کاملا در آورده و برهنه گردند.

مردی که این صحنه‌ها را فیلمبرداری کرده گفته گویا این امر کوششی است برای مقابله با بیماری‌های پوستی و ریزش مو که هم زنان و هم مردان هر چند روز یکبار باید آن را انجام دهند.

گیوسی نیکولینی، شهردار لامپدوسا اظهار داشت که این ویدیو این مرکز را همچون یک "اردوگاه کار اجباری" نشان می دهد که تمام ایتالیا باید از آن "شرمسار" باشد.

لورا بولدرینی، رییس پارلمان ایتالیا در این باره گفت، رفتاری که این پناه جویان از آن رنج کشیدند، "در شان یک کشور متمدن" نیست.

او اشاره کرد که برخی از پناهجویان این مرکز، بازماندگان یکی از بدترین حوادث غرق قایق در تاریخ معاصر اروپا بودند.

بولدرینی به حادثه ای اشاره داشت که در ماه اکتبر رخ داد و در آن ۳۶۶ نفر که بیشتر آنان از اریتره بودند به دلیل غرق قایقشان در آبهای سواحل جزیره لامپدوسا جان باختند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار