مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: تشخیص اراضی ملی و تثبیت حاکمیت دولت بر این اراضی از مهم‌ترین وظایف منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی است.

علی پیرمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: یکی از وظایف مهم و اساسی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی تشخیص اراضی ملی و تثبیت حاکمیت دولت بر این اراضی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر نیز کارهای نهایی برای دریافت اسناد مالکیت اراضی در دست اقدام است.

وی ابراز داشت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان تنها ارگان دولتی است که برای اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی اخذ سند کرده و مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی در خزانه ثبت می‌شود.

پیر مرادی با بیان اینکه مساحت اراضی ملی در آذربایجان غربی 2 میلیون و 700 هزار هکتار بوده، متذکر شد: آذربایجان غربی به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی دارای اراضی مستعد برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اضافه کرد: سنددار شدن اراضی ملی آذربایجان غربی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در این استان بیشتر می‌کند.

وی یادآور شد: با توافقات انجام شده با اداره کل ثبت آذربایجان غربی مقرر شد باقیمانده اراضی ملی که در حال حاضر مراحل اجرایی آن از جمله نقشه‌برداری و ممیزی سپری می‌شود فرآیند صدور سند برای آن‌ها نیز تسریع شود.

پیر مرادی ادامه داد: با اداره کل ثبت و اسناد آذربایجان غربی توافق شده که تمام ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها یک نماینده ویژه برای پی‌گیری صدور اسناد ملی به ادارات ثبت شهرستان‌ها معرفی کنند تا از طریق این نماینده کارهای اداری و اجرایی سریع‌تر انجام شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.