یک سوم پژوهش‌های پزشکی در دنیا در حوزه علوم اعصاب است و در این حوزه ایران نسبت به سال گذشته در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد.

محمد تقی جغتایی دبیر علمی کنگره علوم اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در این کنگره ۸۵۰ مقاله ارائه می‌شود که ۳۵۰ مقاله در قالب سخنرانی، مابقی به صورت پوستر و... به محققان تحویل می‌گردد. 

ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در افتتاحیه این کنگره سه روزه افزود: برنامه‌ها در این کنگره در ۶ سالن و همزمان با سخنرانی‌ها برگزار می‌شود و حدود ۳۰ پنل تخصصی با موضوعات علوم اعصاب بالینی، علوم اعصاب پایه، علوم سلول‌های بنیادین عصبی، اختلالات تکاملی و مبانی پایه آن، فلسفه و علوم اعصاب،‌ای تی و نورو ساینس و تکنولوژی‌های مورد استفاده در علوم اعصاب بیولوژی اعتیاد و علوم اعصاب‌شناختی و... مورد بحث و بررسی محققان قرار می‌گیرد. 

 ایجاد شبکه تحقیقاتی محققان علوم اعصاب
 سرپرست مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در این کنگره که با حضور محققان انگلستان، آلمان، آمریکا و کشورهای خاورمیانه برگزار می‌شود، در صدد ایجاد شبکه تحقیقاتی محققان علوم اعصاب خواهیم بود. 

وی گفت: با ایجاد این شبکه شاهد تعامل هر چه بیشتر محققان در سطح داخلی، بحث و بررسی مسائل نتایج تحقیقات روز و همچنین حذف موازی کاری‌های خواهیم بود. 

وی خاطر نشان کرد: در بخش دانشجویی نیز دانشجویان، علوم اعصاب را به دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی معرفی می‌کنند و با ایجاد فضا یا میزگرد با محققان حوزه علوم اعصاب‌شناختی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

وی در پایان از ۱۶ امتیاز بازآموزی، و برنامه آموزشی مدون برای محققان حاضر در این کنگره خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار