اردن از مقامات رژيم صهيونيستي خواست دوربينهاي نظارتي خود را از مسجد الاقصي جمع آوري کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري دولتي اردن(پترا)، "محمد المومن"ي وزير اطلاع رساني اردن اعلام کرد: اردن اقدام مقامات اشغالگري اسرائيل را در خصوص نصب دوربينهاي نظارتي بر پشت بام يکي از اتاقهاي مسجد الاقصي با هدف نظارت بر کارکنان اوقاف و بازسازي اردني و نمازگزاران مسلمان به ويژه زناني که در قبه الصخره نماز مي خوانند محکوم مي کند.
  
المومني افزود: اردن وجود يک ايستگاه پليس داخل مسجد الاقصي را به شدت محکوم مي‌کند و آن را تجاوز نظامي آشکار بر ضد آزادي مراسم عبادي و دخالت در امور فعاليت اوقاف اردن ، مسئول حفظ امنيت و سلامت نمازگزاران در مسجد الاقصي مي داند.
   
المومني که کشورش در سال 1994 با اسرائيل توافق صلح امضا کرده است از اسرائيل خواست همه نمادهاي نظامي کردن حرم قدسي از جمله ايستگاه پليس و دوربينهايي که هفته گذشته نصب کرده است و همچنين دوربينهايي را که در سال 2011 مقابل ورودي مغاربه براي نظارت بر ورود و خروج از صحن قديم مسجد الاقصي نصب کرده است برچيند.
   
وي اين اقدامات را نقض آشکار آزادي مراسم عبادي که دولت اردن و يونسکو آن را رد مي کنند دانست و توقف چنين اقداماتي را که احساسات يک ميليارد و 700 ميليون مسلمان در سراسر جهان را تحريک مي کند خواستار شد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار