رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درجمع مردم در مسجد جامع رفسنجان گفت :همه باید یکپارچه و متحد در خدمت اسلام و انقلاب باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد رحلت امام جمعه فقید رفسنجان در مسجد جامع این شهر بر ضرورت پرهیز از دامن زدن به اختلافات تاکید و تصریح کرد:با پرهیز از اختلافات ویکپارچه بودن واتحاد همه می توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود:هر چند اختلاف سلیقه ها در کشور وجود دارد اما با گفتگو ومباحثه، اختلافات به حداقل می رسد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع هسته ای گفت: قدم اول در خصوص مسائل هسته ای خوب برداشته شد ، هرچند بعد از توافقات ژنو آمریکائیها تخلفی انجام دادند اما آنچنان تهاجمی بر علیه آنها صورت گرفت که از کرده خود پشیمان شدند و در این جریان اوباما کاملا تحت تاثیر لابی اسرائیل قرار گرفته بود.

وی به نقش ارزنده رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در ژنو اشاره و تصریح کرد: زمانی که مذاکرات می خواست شروع شود یک عده معترض به خیال اینکه می خواهیم سازش کنیم برخاستند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند: مذاکره کنندگان بچه های انقلاب هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد:اولین امضا که شد دوباره اعتراض ها شروع شد اما رهبر معظم انقلاب دوباره فرمودند آن چه در گزارش آمده پیروزی است و ایشان از تلاش ها تشکر و زبان افراد معترض را محدود کردند.

وی تصریح کرد: خاصیت ولایت فقیه در کشور ما این است که مراقب است در بن بست ها طغیانی صورت نگیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حماسه بزرگ مردم در انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از انتخابات فرمودند"رای حق الناس است وکسی جرات نمی کند رای را مخدوش کند.

وی گفت:رهبری اصلی را ترسیم کردند که همیشه ثابت بماند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود:مردم از روی عقیده و با تفکربه میدان آمدند وفردی انتخاب کردند که اعتدال را به وجود آورد .

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتدال را برگرفته از تفکر مردم دانست.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ناشی از تحریمها در حال حل شدن است، ابراز امیدواری کرد: در آینده راهها باز شود ومسیری باز گردد که معضلات بیکاری ودیگر مشکلات جامعه نیز حل شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از حضور در میان همشهریان، خاطرنشان کرد:هروقت به این شهر می آمدم به دیدار اولین کسی که می رفتم آیت الله هاشمیان بود وامروز ایشان در بین ما نیست.

وی از آیت الله هاشمیان به عنوان فردی مومن ومجاهد یاد کرد وافزود:65 سال پیش به پیشنهاد آن مرحوم تصمیم گرفتیم برای تحصیل در حوزه به قم برویم وخاطرات خوبی از کودکی با هم داشتیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت:رفسنجان از دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جزو پیشتازان انقلاب بود.

وی افزود:رفسنجان در قم وتهران به شهر امام (ره)شناخته شده بود وامروز مردم این دیار با همان روحیه در میدان هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به حضور مردم دیار استان کرمان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد وافزود:دوران جنگ هر زمان شرایط سخت می شد گردان هایی از لشکر 41 ثارالله کرمان گره گشای مشکلات بودند وشهدای زیادی تقدیم اسلام شد که همه ما مرهون خون شهدا هستیم./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.