تجار و کارفرمایان اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در نشستی مشترک در باکو بر افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نشست مشترک تجار ایران و جمهوری آذربایجان روز سه شنبه با حضور یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن تهران و محمد موسایف رئیس کنفدراسیون تشکل های کارفرمایان جمهوری آذربایجان در باکو اغاز شد.
در این نشست محمد موسایف با اشاره به فعالیت حدود 500 هزار کارفرمای آذربایجانی و عضویت 70 انجمن کارفرمایی جمهوری آذربایجان در این کنفدراسیون، برهمکاری متقابل و حمایت از کارفرمایان ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان تاکید کرد.
وی عضویت جمهوری آذربایجان در شورای بین المللی کنفدراسیونهای کارفرمایان متشکل از 27 کشور جهان را موجب تقویت ارتباطات بازرگانان کشورش با جهان خارج از جمله ایران اعلام کرد.
یحیی آل اسحاق نیز با اشاره به ظرفیت های اقتصادی کم نظیر در ایران، نقش تشکل‌های کارفرمایی در رشد و ارتقاء بنگاه‌های پایدار اقتصادی را مهم توصیف و ابراز امیدواری کرد در سایه برگزاری جلسات منظم ، ضمن تقویت ارتباطات بازرگانان دو کشور ، زمینه گسترش همکاری های تجاری میان تهران و باکو تسهیل شود.
وی همچنین به مزیت های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم در مسیر کریدور شمال - جنوب اشاره کرد و خواستار توسعه همکاریها در این حوزه شد.
محسن پاک آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز در این نشست گفت: یکی از سیاستهای مهم دولت جدید ایران، گسترش همکاری ها با همه کشورهای جهان، بویژه با همسایگان است و ما معتقدیم ظرفیت همکاری های اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان بیشتر از وضع موجود است.
سطح مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان حدود پانصد میلیون دلار در سال است.
ناظران اقتصادی معتقدند با توجه به ظرفیت های فراوان در عرصه انرژی ، تجارت و حمل و نقل سطح مبادلات تجاری دو کشور در میان مدت به بیش از دو میلیارد دلار در سال قابل افزایش است.
نشست بازرگانان دو کشور سه روز ادامه و اسنادی بین دو طرف امضاء خواهد شد.
هیات اقتصادی ایران به سرپرستی یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران روز سه شنبه وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.
در این سفر که به دعوت کنفدراسیون ملی کارفرمایان جمهوری آذربایجان صورت گرفته است ، حدود 30 نفر از صاحبان صنایع و بازرگانان کشورمان آل اسحاق را همراهی می کنند.
علاوه بر دیدارهای رسمی که هیات ایرانی در جریان این سفر خواهد داشت ، پیش بینی می شود تفاهم نامه هایی بین کنفدراسیون ملی سازمانهای کارفرمایی جمهوری آذربایجان با اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران و کانون عالی انجمن های صنفی و کارفرمایی کشورمان به امضا برسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار