وزارت امور خارجه سوریه گزارش کمیته سیلستروم را عاملی برای یادآوری این مسئله به شمار آورد، که سوریه هرگز علیه ملت خود از تسلیحات شیمیایی استفاده نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون سوریه:وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای گزارش کمیته سیلستروم را عاملی برای یادآوری این مسئله به شمار آورد، که سوریه هرگز علیه ملت خود از تسلیحات شیمیایی استفاده نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه بیاینه خود آورده است:این گزارش دلیل قاطعی برای شکست پی در پی طرح تخریب حال حاضر و آینده ملت سوریه، شیوه دیپلماتیک و تمدن است.

"آکی سیلستروم" رئیس تیم حقیقت یاب سازمان ملل درباره به کار گیری سلاح شیمیایی در سوریه ضمن تاکید بر استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی گفت:شواهد موجود برای متهم کردن طرف به کارگیرنده این سلاح کافی نیست.

سیلستروم تاکید کرد: گزارش سازمان ملل درباره به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه به اندازه اطلاعات در اختیار قرار نمی دهد که بتوان طرفی را درباره به کارگیری آن محکوم کرد و این مهم نیاز به بررسی دقیق و شواهد فراوان دارد.اگر موضوع در دادگاه بین المللی یا هر دادگاه خصوصی دیگر بخواهد مطرح شد نیاز به اطلاعات فراوان دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار