معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گفت: اقتدار تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو به واسطه جایگاه عظیم علمی و پژوهشی کشور است.

ˈحمیدرضا حسینی داناˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به اهمیت جایگاه پژوهش پرداخت و افزود: پژوهش و تحقیق مایه اصلی تولید علم است و امروز مهمترین منبع قدرت کشورهای جهان چیزی جز کسب علم و دانش نیست.

وی با بیان اینکه در جوامع کنونی قدرت علم و دانش بالاترین قدرت در کنار قدرت های نظامی است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی اگر در جریان مذاکرات اخیر با گروه 5+1 توانمند و مقتدر ایستاد و از کشورهای غربی هراسی نداشت، به واسطه جایگاه والای علمی ایران است.

این مقام مسوول بیان کرد: ایران هم اینک در جهان به جایگاهی دست یافته که خود عامل مهمی در ایجاد انگیزه و اعتماد سازی در تمامی عرصه ها برای کشورهای مسلمان جهان و دیگر کشورهای آزادیخواه جهان به عنوان یک الگوی مقتدر است.

حسینی دانا به بخشی از فرمایشات گوهربار رهبر معظم انقلاب در امر پژوهش و فناوری پرداخت و گفت: آنچه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عرصه فناوری، تولید و اقتصاد مطرح می شود، هدفی جز بومی سازی و توسعه تولید داخلی نیست که جایگاه پژوهش و تحقیق تاثیرگذار است./س


برچسب ها: مذاکره ، ژنو ، علمی ، کشور ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.