براساس آخرین آمارهای کمیسیون انتخاباتی لیبی که سه شنبه منتشر شد ، لیبیایی ها اشتیاق و علاقه کمی برای انتخابات کمیسیون تدوین قانون اساسی نشان داده اند و تاکنون کمی بیش از 430 هزار نفر از سه میلیون و 400 هزار واجد شرایط شرکت در این انتخابات نام نویسی کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ سه شنبه در ساعت 14 به وقت محلی ( 12 به وقت گرینویچ) ، 436 هزار و 437 لیبیایی برای این انتخابات که تاریخ آن هنوز مشخص نیست ثبت نام کرده بودند.
طارق مطری رئیس هیئت سازمان ملل متحد در لیبی سه شنبه اعلام کرد با وجود برنامه تشویق مردم به ثبت نام و حتی صدور فتوای مفتی لیبی در این خصوص ، واجدان شرایط شرکت در این رای گیری ظاهرا انگیزه کافی برای نام نویسی ندارند.»
هیئت سازمان ملل در لیبی در برابر این اشتیاق کم بارها مهلت نام نویسی را تمدید کرده است و اکنون برای 21 دسامبر تعیین شده است.
 به گفته شمار زیادی از ناظران ، این بی علاقگی از ناامنی مداوم در این کشور و فقدان نقشه راه آشکار برای دوره انتقالی حکایت دارد .
کمیسیون تدوین قانون اساسی قرار است مرکب از 60 عضو باشد که به تساوی نماینده سه منطقه تاریخی لیبی یعنی برقه ( شرق )، فزان ( جنوب) و طرابلس ( غرب لیبی) هستند.
به گفته مطری ، انتخابات احتمالا در فوریه برگزار خواهد شد اما هیئت سازمان ملل در لیبی هنوز باید مشکلات مربوط به میزان مشارکت یا همچنین تحریمی که اقلیت امازیغ از آن سخن می گویند و خواستار وزنه بیشتری در تدوین قانون اساسی آینده هستند ، حل وفصل کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار