موسسه ملی آمار ایتالیا اعلام کرده است، شهروندان ایتالیایی فقیر تر از قبل و دچار محرومیت های اجتماعی شده اند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رای نیوز، موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است، شهروندان ایتالیایی فقیر تر شده و علاوه بر آن در میان فقیر ترین شهروندان اروپایی نیز قرار گرفته اند.

در همین زمینه، تهیه دست کم سه وعده غذایی بر پایه مواد گوشتی به اندازه کافی، گرم نگه داشتن آپارتمان محل سکونت و رفتن یک هفته به تعطیلات، از جمله مواردی در ایتالیا بوده اند که تا چند سال پیش برای شهروندان ممکن بودند اما اکنون این موارد برای تعداد قابل توجهی از خانوارهای ایتالیایی دست نیافتنی شده است.

در سال 2012 میلادی، از هر سه شهروند ایتالیایی، یک شهروند با خطر فقر و محرومیت اجتماعی مواجه بوده است. میزان فقر در ایتالیا پنج درصد بیشتر از میزان فقر در مقایسه با میزان متوسط اروپایی است.

بر این اساس، میزان فقر در جنوب ایتالیا بیش از دیگر نقاط این کشور است. میزان درآمد ماهانه شهروندان ایتالیایی پاسخگوی نیازهای زندگی آنها نیست.

سازمان خواربار و کشاورزی ایتالیا نیز در گزارش جداگانه ای اعلام کرده است، 10 میلیون نفر از شهروندان این کشور از هر دو روز یک بار توانایی تهیه مواد غذایی حاوی مواد پروتئینی نداشته و تعداد قابل توجهی از شهروندان نیز وابسته به کمک های غذایی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایتالیا ، شهروند ، فقیر ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار