دبير کل سازمان پيمان اتلانتيک شمالي(ناتو) ابراز اميدواري کرد که رهبران کشورهاي اروپايي در نشست روز پنجشنبه خود براي تقويت همکاري ها در زمينه هاي دفاعي تعهد بيشتري از خود نشان دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ آندرس-فوگ راسموسن در گفتگو با اين خبرگزاري گفت ناتو رقيب اتحاديه اروپا نيست و کشورهاي اين اتحاديه بايد به فکر دفاع از خود نيز باشند. 

اين اظهار نظر دبير کل سازمان پيمان اتلانتيک شمالي در حالي صورت مي گيرد که نشست دو روز آينده سران اروپا اين بار قرار است به موضوع دفاع در اتحاديه اروپا اختصاص يابد موضوعي که از سال 2008 تاکنون سابقه نداشته است در نشست سران کشورهاي عضو اتحاديه اروپا مطرح شود. 

راسموسن در همين باره ابراز اميدواري کرد که اتحاديه اروپا در نشست اين هفته خود تعهد روشني از خود براي سرمايه گذاري بيشتر در افزايش توان نظامي و دفاعي خود نشان دهد. وي افزود اروپا در زمينه هاي دفاعي از جمله پهپادهاي شناسايي و سوخت رساني در هوا ضعف هاي زيادي دارد که اقدام نظامي در ليبي نيز به روشني اين ضعف ها را آشکار ساخت. 

دبير کل سازمان پيمان اتلانتيک شمالي افزود بحران اقتصادي ومالي نيز مانع از آن نمي شود تا کشورهاي اروپا کمتر به اين مقوله بپردازند بلکه برعکس بايد به بحران مالي به عنوان فرصتي براي افزايش همکاري ها نگاه شود. زيرا وقتي بحران مالي وجود داشته باشدهر کدام از کشورهاي اروپايي به تنهايي براي خريد تجيهزات نظامي با توجه به پرهزينه بودن آنها ،مشکل خواهند داشت. 
دبير کل سازمان پيمان اتلانتيک شمالي تصريح کرد در زمينه هاي امنيتي ، اتحاديه اروپا و ناتو در تقابل يا رقيب هم نيستيد بلکه تکميل کننده هم هستند فراموش نکنيم که 22 کشور از اعضاي ناتو ،عضو اتحاديه اروپا نيز هستند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: راسموسن ، اتحادیه ، اروپا ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار