سازمان مسئول نظارت بر انهدام زرادخانه شيميايي سوريه سه شنبه براي نهايي کردن آخرين جزئيات اين طرح انهدام با وجود تاخيرهاي بيش از پيش محتمل، تشکيل جلسه داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، براساس نقشه راه بسيار فشرده سازمان منع سلاح هاي شيميايي ، زرادخانه شيميايي سوريه قرار است 30 ژوئن منهدم شود اما آغاز کار به ويژه به سبب مشکلات امنيتي که اين سازمان در سوريه با آن مواجه است، با تاخير روبرو شده است.

مدير سازمان منع سلاح هاي شيميايي هفته گذشته اذعان کرده بود احتمالا در اجراي برنامه انهدام سلاح هاي شيميايي سوريه تاخيرهايي وجود خواهد داشت.

 نشست روز سه شنبه قرار است به شوراي اجرايي سازمان منع سلاح هاي شيميايي امکان دهد که آخرين جزئيات اين طرح را که پيش از اين سرفصل هاي آن مشخص شده است، تاييد کند زيرا بسياري از کشورها پيشنهادهاي خود را براي کمک اعلام کرده اند.

به اين ترتيب، آمريکا پذيرفته است بخشي از نابودي سلاح ها را که در آب هاي بين المللي بر روي يک کشتي نيروي دريايي آمريکا انجام خواهد شد، برعهده گيرد.

چندين فروند کشتي دانمارکي و نروژي دو کشتي باري پر از کانتينرهاي مواد شيميايي را از بندر لاذقيه به سمت بندري  که از آنجا اين مواد به کشتي آمريکايي منتقل خواهد شد، همراهي خواهند کرد.

دمشق اعلام کرده است در مجموع 1290 تن سلاح هاي شيميايي و تجهيزات مربوطه در اختيار دارد.

احمد اوزومجو مدير سازمان منع سلاح هاي شيميايي ماه گذشته در نشستي اطمينان داد که جاده بين حمص و دمشق بسته است که اين مسئله براي انتقال اين مواد شيميايي به لاذقيه و همچنين براي فعاليت هاي بعدي بررسي مشکل ايجاد  کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار