استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون به عنوان راهنما در جامعه حضور دارند گفت: پس از ائمه اطهار (ع) در زمان کنونی روحانیت هدایت جامعه را به عهده دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگارن قم، آیت‌الله سیدمحمد علی علوی‌گرگانی اظهار داشت: خداوند همه ما را برای مورد لطف قرار دادن دعوت کرده است.

وی بشر را موجودی آزاد و سرکش دانست و گفت: همواره بشر علاقه‌مند است که به صورت مطلق آزاد باشد و متوجه نمی‌شود که این آزادی ممکن است برای او خطر آفرین باشد.

مدرس خارج فقه و اصول حوره علمیه قم، با تاکید بر اینکه پیامبران برای هدایت و راهنمایی بشر نازل شده‌اند تصریح کرد: همانگونه که والدین نسبت به سلامت و تربیت فرزندان احساس مسئولیت می‌کنند ائمه اطهار (ع) نیز نسبت به هدایت و تربیت انسان‌ها مسئولیت دارند.

وی ابراز داشت: اگر والدین مراقب فرزند نباشند کودک آسیب می‌بیند به همین دلیل اگر کودکی دچار آسیب شود پدر و مادر او را مورد مواخذه قرار می‌دهند زیرا که مسئولیت و حضانت کودک با والدین است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انسان نباید اعضای بدن خود را آزاد بگذارد گفت: اگر کسی چشم خود را آزاد نگه دارد دچار آسیب می‌شود ولی در صورتی که به راه و روشی که ائمه (ع) توصیه کرده‌اند پایبند باشد از این آسیب‌ها مصون می‌ماند.

استاد حوزه علمیه قم به شگفتی پزشکان در مقابل دستوارت بهداشتی اسلام اشاره و بیان داشت: پزشکان پس از مطالعات فراوان و تحصیلات عالی، تازه به دلایل بخشی از دستوراتی که اسلام داده است دست یافته‌اند.

وی با بیان اینکه اسلام منشا علم است عنوان کرد: حضرت علی (ع) باب علم بود ولی جاهلان این منبع علم را 25 سال خانه نشین کرده بودند.

علوی‌گرگانی اضافه کرد: ائمه اطهار (ع) برای اینکه جامعه بشریت را از نابودی نجات دهند آنان را به راه درست هدایت می‌کردند و به همین دلیل جاهلان از این موضوع نگران بوده و ایشان را به شهادت می‌رساندند.

وی علما را در زمان غیبت امام زمان (عج) بهترین راهنما برای مردم دانست و گفت: دشمنان برای اینکه مردم به آگاهی نرسند آنان را از علما و روحانیت دور می‌کنند که مردم باید در این راستا آگاه بوده و با بصیرت عمل کنند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خویش خاطرنشان کرد: باید سنین جوانی را فرصتی غنیمیت شمرد و در این سن به دنبال کمال رفت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.