دانشمندان برای استفاده همه افراد از دستگاه "تلفن همراه هوشمند"، نسل جدید تراشه‌های پردازشی برای تلفن‌های همراه را طراحی و به زودی روانه بازار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار  اورژانسit باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران حوز‌ه های مهندسی مکانیک در زمینه ساخت تراشه‌های جدید برای تلفن های همراه هوشمند امیدوار به ساخت نسل جدید تراشه‌های کامپیوتری هستند که دارای قابلیت های منحصر به فردی باشند.

گفتنی است: ازجمله مهمترین خصوصیات تراشه‌های نسل بعدی قیمت ارزان و سرعت پردازش بالاتر به نسبت نمونه های مشابه درحال حاضر در دنیا است.

بررسی ها نشان می دهند؛ یکی از شرکت های پیشگام در این حوزه شرکت ualcomm است که امیدوار به ساخت تراشه ارزان برای کم کردن هزینه تولید و مصرف تلفن همراه در بین بازار مصرف کنندگان چینی است.

در عین حال دانشمندان امیدوار هستند که با استفاده از این تراشه‌ها، قیمت گوشی های تلفن همراه هوشمند گران قیمت ارزان شده و همچنین این تراشه‌ها قادر به پردازش اطلاعات زیاد درباره ی زمانی کوتاهی می‌باشند.

دانشمندان چیپ ست‌های جدیدی تولید و به دست تولید کنندگان بزرگ گوشی تلفن همراه در دنیا خواهند رساند که البته این چیپ ست ها قادر به تشخیص باند‌های فرکانسی فراوانی در دنیا خواهند بود.

این چیپ ست که GLTE4 نام گرفته قابلیت پردازش سیم کارت‌های نسل 3G را خواهند داشت و توان پردازش گرافیکی بالایی خواهد داشت و حتی توان پردازش 2 الی 3 سیم کارت را بر روی یک گوشی تلفن همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار