محمدرضا لاجوردی‌زاده به عنوان نماینده شطرنج قم امروز همراه با کاروان کشورمان راهی رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، محمدرضا لاجوردی‌زاده به عنوان نماینده شطرنج قم امروز همراه با کاروان کشورمان راهی رقابت های شطرنج قهرمانی جهان شد.

محمدرضا لاجوردی‌زاده هم اکنون داور بین المللی و مطرح فعال در هیئت شطرنج استان قم است که با سابقه فعالیت مستمر در این رشته ورزشی از چهره‌های سرشناس شطرنج قم در داخل و خارج از کشور محسوب می‌شود.

این داور سرشناس شطرنج قم که یکی از سرداوران و همچنین ناظرین برجسته شطرنج کشور در رقابت‌های داخلی نظیر لیگ برتر و قهرمانی کشور و مسابقات بین المللی محسوب می‌شود، صبح امروز همراه با دیگر اعضای کاروان اعزامی کشورمان راهی رقابت‌های جهانی شد.

این در حالی است که ایران به عنوان یکی از کشورهای همواره مطرح و توانمند در شطرنج آسیا و جهان در این دوره از رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان دارای نماینده زیادی است و به همین خاطر امروز 38 شطرنج باز به مسابقات قهرمانی رده‌های سنی جهان سفر کردند.

رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان در حالی برگزار می‌شود که ترکیب کاروان اعزامی کشورمان را برترین دختران و پسران شطرنج باز رده‌های سنی نوجوانان و جوانن تشکیل می‌دهند و این نفرات آمادگی بالایی برای حضور در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی جهان دارند.

این در شرایطی است که بر اساس تقویم فدراسیون جهانی شطرنج، مسابقات قهرمانی رده‌های سنی زیر 8 تا 18 سال جهان از روز چهارشنبه 27 آذر ماه به میزبانی شهر العین امارات متحده عربی و با حضور برترین‌های جهان آغاز می‌شود.

مسابقات قهرمانی رده‌های سنی 8 تا 18 سال جهان از بیست و هفتمین روز آذر ماه تا هشتمین روز دی ماه در دو گروه دختران و آزاد در 11 دور به روش سوئیسی به انجام می‌رسد و محمدرضا لاجوردی‌زاده به عنوان داور یا مسئول جدول به این رقابت‌ها اعزام شد.

به نمایندگی از کشورمان 17 شطرنج باز دختر و 21 شطرنج باز پسر برای حضور در دو بخش دختران و آزاد مسابقات قهرمانی رده‌های سنی جهان راهی شهر العین امارات متحده عربی شدند، ضمن اینکه خسرو شیخ هرندی سرمربی این تیم خواهد بود.

همچنین افشین تهرانی، شادی پریدر، مهران حق شناس، مرتضی محجوب، سید کاظم مرتضوی، عباس خاکپور و محمد بنایی به عنوان سرپرست شطرنج‌بازان کشورمان را همراهی خواهند کرد، ضمن اینکه بیش از 1500 شطرنج باز از سراسر جهان در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی جهان حضور خواهد داشت./س

برچسب ها: قم ، نماینده قم ، شطرنج ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.