دهها تن از زائران امام حسين (ع) امروز در سلسله انفجارهایي در بغداد به شهادت رسیدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين؛‌ این شبکه  لحظاتي پيش در خبري فوري گزارش داد 8 تن از زائران شرکت کننده در مراسم اربعين امام حسين (ع) بر اثر انفجار بمب در جنوب شرق بغداد کشته شدند. در اين انفجار سيزده تن ديگر نيز زخمي شدند.

الجزيره هم در خبري فوري اعلام کرد دستکم بيست نفر در يک انفجار انتحاري در شمال بغداد کشته شده اند.

خبرگزاري الفرات نيوز نیز به نقل از منابع امنيتي نوشت تروريست ها سوار بر موتور سيکلت به زوار اربعين حسيني در منطقه المشتل در شرق بغداد حمله کرده و دو زائر را شهيد و پانزده تن ديگر را زخمي کردند. 

منابع امنيتي عراق اعلام کردند در حملات جديد به زائران شيعه در عراق که سه شنبه به وقوع پيوست هشت نفر کشته شدند.

پيش از ظهر امروز نيز حمله جداگانه اي به زوار امام حسين (ع) در منطقه بغداد الجديده در شرق بغداد رخ داد که بر اثر ان نيز سه زائر شهيد و هفت تن ديگر زخمي شدند. ستاد عمليات نظامي بغداد اعلام کرد امروز شش تروريست مسلح که يکي از انها کمربند انفجاري به خود بسته بود را در دو منطقه محموديه و الزميرانيه در جنوب بغداد به هلاکت رسانده است. 

تروريست ها براي متوقف کردن حرکت مردم به سوي کربلاي معلا ، تمامي توان خود ا به کار برده اند اما حضور گسترده مردم  اعم از پير ، جوان ، کودک و زن نشان مي دهد که انها هيچ نگراني از اقدام تروريست ها ندارد. مردم عراق از هفته هاي گذشته از دورترين نقاط عراق پياده  براي رساندن به کربلاي معلا و شرکت در مراسم اربعين حسيني اغاز کرده اند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار