راننده بیل مکانیکی در یک حادثه ریزش دیوار معدن به باتلاق شن فرو رفت و پس از 140 ساعت عملیات شبانه روزی آتش نشان‌ها جسد متوفی تحویل خوانده‌اش گردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شهر قدس؛ طی تماس راس ساعت12:50 مورخه 14/9/92 با سامانه 125 سازمان مبنی بر ریزش دیواره معدن شن و ماسه و مدفون شدن یکدستگاه بیل مکانیکی به همراه راننده و دو دستگاه کامیون در کمربندی شهر قدس شهریار بعد از میدان معادن بلافاصله پرسنل عملیاتی ایستگاه شماره چهار و یک سازمان به محل اعزام و به محض رسیدن مشاهده گردید که بر اثر ریزش دیواره سد پساب شن و ماسه کارخانه یکی از کارگران که با بیل مکانیکی در حال کار بوده در زیر آوار مدفون گشته است .  
 
باتوجه به وسعت محل حادثه و نوع خاص آن که خود می توانست حوادث دیگری را رقم زند بلافاصله ضمن رعایت اصول ایمنی اقدام به ایمن سازی محل و محوطه پیرامون با همکاری شایسته عوامل معدن گردید .  
 
پرسنل سازمان آتش نشانی ضمن بررسی کامل و پیرامونی محل حادثه با تشکیل تیم مدیریت بحران مشتمل بر عوامل معدن و عوامل انتظامی و امنیتی ومدیریت بحران شهرستان و استفاده از تمام توان تجهیزاتی ضمن تعیین محل دقیق مدفون شدن بیل مکانیکی ، تلاش خود را در رسیدن به محل با ایجاد معبر های خاکی بر روی سطح گل و لای و لجن جاری شده که تا ارتفاع بیش از 10 متر را فرا گرفته بود شروع نمودند .  
 
پس از ایجاد معبر با احداث سد درمحل شکسته شدن دیواره علیرغم فشار بسیارعظیم گل و لای اقدام به جابجا کردن بیش از یکصد هزار متر مکعب لجن و جایگزین کردن آن با یکصد هزار متر مکعب مخلوط و بالطبع کاهش سطح ارتفاع لجن از چندین طرف گردید .  
 
از روز پنجم با رسیدن به نزدیکی محل بیل مکانیکی با استقرار چندین دستگاه بیل مکانیکی اقدام به تخلیه پیرامون بیل مدفون گردید و با نمایان شدن اتاقک قرار گیری راننده با توجه به شرایط اضطراری و احتمال بروز حادثه برای عوامل امداد و نجات با سرعت بخشیدن به عملیات پس از حدود 140 ساعت موفق به خارج نمودن جنازه متوفی و تحویل به عوامل ذیصلاح گردیدیم .  
 
لازم به ذکر است در این عملیات ازهمکاران محترم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران نیز درخواست کمک گردید کلیه عوامل امدادی این سازمان مشتمل بر آتش نشانان ایستگاه 59 ، گروه نجات 7 و گروه غواصی و تجهیزات ( پمپ های مخصوص پرقدرت کف کش و لجن کش  ) در محل حضور بهم رسانده و ضمن بررسی جوانب حادثه و عدم کارایی تجهیزات شان به دلیل غلظت بالای گل و لای و لجن موجود بر ادامه عملیات به صورت جاریه و ایجاد معبر تارسیدن به بیل مدفون اصرار داشتند .  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار