رئیس هیئت کاراته استان قم از بازگشت آماده ستاره کاراته قم به میادین معتبر و مهم این رشته بعد از یک سال دوری به دلیل مصدومیت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حسن عابدی تصریح کرد: امیر مهدی زاده سال گذشته در فصل پائیز توانست با عملکردی فوق العاده در مسابقات جهانی کاراته در شهر پاریس فرانسه چشم ها را به خود خیره کرده و تنها نشان طلای تیم کشورمان را کسب کند.

وی یادآور شد: مهدی زاده در روزهای پایانی سال 2012 توانست با درخشش در پیکارهای کاراته قهرمانی جهان در کشور فرانسه، بعد از شش سال کشورمان را و بعد از 16 سال کاراته قم را صاحب نشان طلای رقابت های جهانی این رشته ورزشی کند.

رئیس هیئت کاراته استان قم افزود: این مدال ارزش بسیار زیادی داشت و این کاراته کای توانمند قمی در اقدامی پسندیده بعد از بازگشت از رقابت های جهانی آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد و خوشبختانه بار دیگر با آمادگی بالا به میادین بازگشته است.

وی با اشاره به مصدومیت این کاراته کای ارزنده قمی عنوان داشت: مهدی زاده بعد از رقابت های جهانی به سبب مصدومیتی کهنه ای که داشت پای خود را به تیغ جراحان سپرد و به همین خاطر مهمترین رویدادهای کاراته سال 2013 را از دست داد.

عابدی یاد آور شد: با این حال این چهره ارزشمند کاراته قم و کشورمان به سلامتی دوران نقاهت ناشی از جراحی انجام شده بر روی پای خود را پشت سر گذاشت و با حضور موفق و درخشان در رقابت های کاپ آزاد کاراته جهان در کشور فرانسه، نوید بازگشت دوباره به اوج را داد.

وی در ادامه به قهرمانی مهدی زاده در مسابقات کاراته کاپ آزاد فرانسه اشاره کرد و ابراز داشت: دارنده نشان طلای مسابقات جهانی سال 2012 کاراته در کشور فرانسه این بار از رقابت هایی که این بار با عنوان کاراته کاپ آزاد برگزار شد در کشور فرانسه به مدال طلا دست یافت.

رئیس هیئت کاراته استان قم عنوان کرد: امیر مهدی زاده سال قبل با حضور در مسابقات جهانی فرانسه و کسب مدال طلا دعوتنامه‌ای از سوی مسئولان فدراسیون فرانسه دریافت کرد تا امسال در تورنمنت کاپ آزاد به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها حضور پیدا کند.

وی افزود: مهدی زاده در این رقابت ها ابتدا دو کاراته کای کشور میزبان یعنی فرانسه را از پیش رو برداشت و سپس کاراته کای ترکیه را مغلوب کرد تا به دیدار نهایی راه یابد، ضمن اینکه در فینال وزن 60 کیلوگرم این پیکارها موفق به شکست دادن حریف اسپانیایی شد تا مدال طلای مسابقات را به خود اختصاص بدهد.

عابدی در پایان با اشاره به عضویت این کاراته کای آماده در ترکیب نماینده قم در مسابقات سوپر لیگ کاراته کشور، اظهار داشت: مهدی زاده در هفته نخست سوپر لیگ کاراته باشگاه های کشور در ترکیب تیم آذرخودرو قم در مسابقات سوپر لیگ به میدان رفت و با پیروزی خود برابر حریفانی از فولاد مبارکه سپاهان و مناطق نفت خیز جنوب نقش تاثیر گذاری در صدرنشینی نماینده قم ایفا کرد./س

برچسب ها: قم ، بازگشت ، مهدی زاده ، میادین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.