ميزان بارندگي‌هاي سال آبي جاري تا کنون 70 ميلي متر گزارش شده و حوضه آبريز اروميه در مقايسه باديگر حوضه هاي آبريز کمترين بارش ها را داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ميزان بارندگي‌هاي سال آبي جاري تا کنون 70 ميلي متر گزارش شده که نسبت به سال آبي گذشته 11 درصد کاهش را نشان مي‌دهد. 

همچنين توزيع بارندگي در شش حوضه اصلي آبريز کشور مناسب و بيشترين افزايش در حوزه آبريز خليج فارس با 42 درصد و کمترين آن مربوط به درياچه اروميه با 11 درصد افزايش بوده است.

بارندگي در استانهاي يزد، اصفهان، سمنان، خراسان جنوبي و رضوي نسبت به ساير استان‌ها وضعيت مطلوبي نداشته است.

رتبه بارندگي سال آبي جاري نسبت به 46 سال گذشته هشتم عنوان شده است
 
***افزايش4 درصدي بارندگي ها در استان تهران و البرز

از ابتداي سال آبي جاري بارش هاي استان های تهران و البرز با چهار درصد افزایش در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته و 20 درصد افزايش در مقايسه با دوره بلند مدت 46 ساله به بيش از 108 ميليمتر رسيد.

ميزان بارش ها در زمان مشابه سال گذشته 104 ميليمتر و در دوره بلند مدت 46 ساله نيز 90 ميليمتر اعلام شده بود.

این گزارش حاکی است که بارش های ثبت شده در مدت آذرماه امسال بيش از 66 میلیمتر بوده است. بدین ترتیب میزان بارش های گزارش شده در ماه جاري 81 درصد بیشتر از 37 ميليمتر گزارش شده متوسط بارش های ثبت شده در آذرماه دوره 46 ساله است.
 
همچنين از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، رودک جاجرود با 213 میلیمتر، نساء کرج با 208 ميليمتر و سیراء كرج با 186.5 ميليمتر عنوان پربارش ترين ايستگاه هاي بارانسنجي استان تهران و البرز را به خود اختصاص داده اند.

ميزان بارش هاي گزارش شده در ساير ايستگاه هاي بارانسنجي شركت آب منطقه اي تهران به ترتيب در سد لار 186، آرموت طالقان 185، سد لتیان 134.5،سد امیركبير 119، بیلقان کرج 89، فیروزکوه 91، مطالعات تهران 67 و امور آب ورامین با حدود 38 میلیمتر مي باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاهش ، بارندگی ، ارومیه ، آبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار