معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آذربایجان شرقی به دلیل همجواری با دریاچه ارومیه و داشتن مناطق حفاظت شده یکی از ارزشمندترین ذخایر زیست محیطی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، سیدمحمد مجابی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست این استان، وجود مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست از جمله منطقه حفاظت شده و ذخیره گاه زیستکره ارسباران، پارک ملی دریاچه ارومیه، پناهگاه حیات وحش کیامکی و اثر ملی طبیعی مراغه را بخشی از این ذخایر عنوان کرد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی فرهیختگان زیادی دارد که امیدواریم با کمک این قشر در بخش های مدیریتی بتوان به اهداف محیط زیستی دست یافت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: دولت به انسجام نظام و هماهنگی بین مجموعه ها تاکید دارد و ما فرصت و امکانات زیادی در نظام اداری برای تحقق این اصل داریم.

محمدعلی نصرتی ادامه داد: رعایت حدود و مقررات برای تمام مسوولان ضروری است و باید در برابر حاکمیت پاسخگو باشیم.

وی روش های قدیمی و تکنیک های سوخته را برای اداره یک سازمان و نهاد کافی ندانست و گفت: یک سازمان دانا محور، پا به پای تحولات پیش می رود و امروز استفاده از تجهیزات برای پیشبرد اهداف سازمانی اجتناب ناپذیر است.

وی هنر مدیریت را در هم آمیختن مصالح دولت و خواسته مردم دانست و افزود: باید قوانین را به سود مردم و صلاح کشور تعبیر کنیم.

مدیرکل جدید محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در آیین معارفه خود گفت: موفقیت حفاظت محیط زیست و رسیدن به اهداف توسعه پایدار منوط به اجرای دقیق قوانین و کوشش جدی کارکنان حفاظت محیط زیست استان است.

حمید قاسمی تشکیل کار گروه مشترک محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت را ضروری عنوان و اضافه کرد: برای ساماندهی وضعیت استقرار صنایع که از مشکلات کلانشهر تبریز است، تشکیل این کار گروه در دستور کار قرار می گیرد.

وی مصوبات کار گروه آلودگی هوا در بخش محیط زیست انسانی، توجه ویژه به بحث دریاچه ارومیه بر اساس مصوبات طرح احیای این دریاچه در موضوع حق آبه تالابی و لایروبی نهرهای منتهی به آن را از اولویت های این اداره کل برشمرد.

قاسمی اضافه کرد: اصلاح الگوی کشت، تبدیل روش آبیاری از غرقاب به تحت فشار و قطره ای درکشاورزی و تنوع محیط زیست طبیعی و زیستی از دیگر برنامه های ویژه این نهاد است.

وی اشاعه فرهنگ حفاظت محیط زیست، آموزش های همگانی محیط زیست در مدارس با طرح محیط یار، حمایت فعالیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در چارچوب قوانین و مقررات را از اولویت های برنامه های فرهنگی این اداره کل اعلام کرد.

در این آیین با اهداء لوح تقدیر از طرف معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست از بیوک رییسی، مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تقدیر شد./س

برچسب ها: ذخایر ، زیست ، محیطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.