معاون صنایع دستی استان زنجان ،از دریافت نشان مرغوبیت ملی برای 13 اثر از محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی زنجان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ معاون صنایع دستی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: دومين دوره از مراسم داوري اعطاي نشان ملي مرغوبيت آثار صنايع دستي منطقه شمال کشور  به ميزباني استان قزوين برگزار شد.

 

کریمی افزود: در این دوره از داوری، محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی استان زنجان در رشته های؛ ملیله کاری(سرویس چای خوری وسرویس آجیل خوری -اثر خان ژیلا زارعی) ساخت سازهای سنتی (آدر-اثر وحید شب بویی)- کنده کاری روی مس(سینی مسی-اثر مهدی محمودی یگانه) - ساخت ظروف مس (قهوه جوش-اثر حسین ناصحی)- ساخت زیورآلات سنتی (انگشتر و تراش سنگ-اثر علیرضا میرزایی و محسن محرمی) موفق به کسب نشان مرغوبیت ملی شدند.

 

وی اضافه کرد : استفاده از مواد اوليه طبيعي و باکیفیت، هويت و اصالت محصول، کاربردی بودن و قابل توليد انبوه بودن از جمله مهم‌ترين ويژگي‌هاي ارزيابي آثار در اين دوره از داوري بود.

 

معاون صنایع دستی استان زنجان ابراز امیدواری کرد: این برنامه مقدمه ای باشد تا آثار انتخاب شده بتوانند با معرفي به يونسکو موفق به دريافت مهر اصالت شوند.

 

کریمی خاطر نشان کرد : مهر اصالت برندي است قادر است زمينه معرفي محصول- خالق اثر و کشور توليد كننده را در اقصی نقاط جهان را فراهم کند و می تواند نقش بسزايي در معرفی و فروش محصول ایفا نماید./ش

برچسب ها: صنایع ، هنر ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.