برترین دانشمند جهان اسلام، گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت سیستماتیک نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


پروفسور مجتبی شمسی پوربودجه های پژوهشی کشور را ناکافی دانست و افزود: فعالیتهای پژوهشی آن طور که باید و شاید مورد توجه نیستند و بودجه های پژوهشی کافی در اختیار اساتید قرار نمی گیرند.

این دانشمند برجسته جهان اسلام در ادامه، رهبر معظم انقلاب اسلامی را پشتیبان واقعی علم دانست و خاطرنشان کرد: توجه به علم و دانش سبب شده است تا دانشگاه جایگاه قابل قبولی در کشور در حوزه تولید علم داشته باشد و البته اینها در حالی است که متاسفانه از علم تولیدیدر کشور عملا استفاده‌ای نمی شود.

شمسی پور، نبود ارتباط سیستماتیک بین دانشگاه و صنعت را یکی از اصلی ترین مشکلات در راستای تبدیل علم به عمل دانست و گفت: به نظر می رسد فقدان مدیریت درست و کارآمد اصلی‌ترین علت این ضعف ارتباط است.

وی معتقد است: وجود مراکزی که بتوانند با مدیریت درست ارتباط بین دانشگاه و صنعت را بیشتر کنند در کشور به شدت احساس می شود.

شمسی پور افزود: هنر مدیریت درست می تواند به عنوان یک واسطه نقش مهمی درجهت دار کردن پژوهش ها داشته باشد و سبب نزدیک شدن علم به عمل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رتبه تولید علم کشور مناسب ارزیابی می‌شود، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات کشور ما در حوزه تولید علمرتبه 15 یا 16 جهان را در اختیار دارد.

این دانشمند کرمانشاهی سپس گفت: جمعیت کشور ما یک درصد جمعیت دنیاست و این درحالی است که سهم کشور ما در تولید علم 1.5 درصد دنیاست و این اتفاق جز با تلاش های شبانه روزی محققان و پژوهشگران بدست نیامده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حوزه تولید دارای چنین رتبه ای نیستیم، گفت: تنها با کمک و یاری مسئولین خواهیم توانست در حوزه تولید اقتصادی نیز به رتبه های خوبی برسیم.

شمسی پور می گوید: اگر کشور در حوزه تولید علم حرفی برای گفتن داشته باشد، بایستی در حوزه تولید اقتصادی نیز پیشرو باشد و این در حالیست که مقوله در حال حاضر آن طور که باید و شاید نیست و پتانسیل های موجود در این زمینه شکوفا نشده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از هنرهای مدیریتی بتوانیم پتانسیل های موجود در این زمینه را شکوفا کنیم و به جایگاه اقتصادی بالاتری برسیم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ارتباط ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.