عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 93 مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس و اعضای هیات دولت تلاش می کنند، به سمت بودجه ریزی عملیاتی در راستای افزایش بهره وری گام بردارند.

سید سعید زمانیان، از نظام بودجه ریزی عملیاتی به عنوان نظام مدیریتی برای ارتقای کارایی و اثربخشی مصرف منابع سازمانی در سطوح ملی و محلی یاد کرد.
وی گفت: در این نظام اعتبارات بودجه ای بر مبنای عملکرد واحدهای سازمانی در راستای تولید محصول و ارائه خدمت تخصیص می یابد و دستگاه های اجرایی نیز به سمت افزایش شفافیت در نحوه مصرف منابع برای انجام فعالیت ها و دستیابی به اهداف و استراتژی ها حرکت می کنند.
زمانیان، از اختصاص اعتبار به منظور اقدام کارشناسی در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم و کاهش تورم به عنوان دو ویژگی بودجه سال آینده کل کشور یاد کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تلاش می کنیم بودجه سال 93 به بودجه عملیاتی تبدیل شود، گفت: نمایندگان مردم در مجلس و اعضای دولت بر این باورند که همه دستگاه ها باید به سمت بودجه ریزی عملیاتی حرکت کنند و نمایندگان نیز در نشست های بررسی بودجه به این اصل مهم واقفند.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، با بیان ضرورت های بودجه ریزی عملیاتی در ساختار بودجه، افزود: محتوای بودجه های سالانه باید مبتنی بر اسناد بالادستی توسعه به ویژه برنامه های باشد و دولت یازدهم نیز با ارائه به موقع بودجه به مجلس، گام موثری در روند قانونی تصویب بودجه و ابلاغ آن در مهلت مقرر قانونی برداشت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.