آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: توسعه حوزه های علمیه لازمه معرفی مکتب اهل بیت عصمت وطهارت (ع) می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، وی در دیدار انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه افزود: باید مدارس علمیه روز به روز گسترش یابند و کار از جاهلان گرفته و به دست عالمان سپرده شود.

وی تاکید کرد: امروز مخالفان شیعه برای نشر و گسترش افکار خود، تلاش بسیاری می کنند و ما نیز باید با همت فراوان، مکتب اهل بیت(ع) را به جهانیان معرفی کنیم و بدانیم که ساخت مدارس علمیه، مقدمه این کار است.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به انجمن حامیان توسعه مدارس علمیه، اظهار داشت: کار شما عظیم و در پیشگاه امام زمان(عج) بسیار با ارزش است بنابراین سعی کنید کارها را مخصوصاً در مناطق محروم مجدانه و مخلصانه و باشتاب ادامه بدهید؛ چرا که این کار توشه ای برای آخرتتان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت مدارس علمیه خلاء هایی وجود داشت که انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه این خلاء را پر کرد و این مهم توفیق بزرگی می باشد که خداوند به دست اندرکاران این انجمن عنایت کرده است.

وی درادامه با اشاره به تاکیدات دین اسلام بر علم آموزی، گفت: تاکید ویژه اسلام بر علم و دانش به آن خاطر است که جهالت و نادانی منشاء تمام بدبختی های انسان می باشد؛ براین اساس ساخت و توسعه مدارس علمیه زمینه هدایت مردم را فراهم می کند و مهمترین کاری است که باید انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین به کمبود روحانی در کشور نیز اشاره داشت و گفت: در شهر تهران و بسیاری از مناطق کشور، بخش مهمی از مساجد، امام جماعت ندارد و برای رفع این مشکل، شرط اول آن است که مدارس علمیه توسعه یابند؛ چرا که لازمه پویایی مساجد و کتابخانه ها وجود مدارس علمیه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.