یکی از مراجع تقلید شیعیان بر لزوم گسترش کمی و کیفی مدارس علمیه در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: اگر در نقاط مختلف به ویژه مناطق محروم مدارس علمیه و طلاب فعال باشند مشکلات فرهنگی و دینی مردم کمتر خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مسئولان انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه،‌ با ابراز خرسندی از تشکیل این انجمن تأکید کرد: هرچند در جامعه خیران مدرسه ساز، مسجدساز و خیران برای آزاد کردن زندانیان بیگناه داشتیم، اما این خلأ برای مدارس علمیه و حوزه‌های علمیه وجود داشت که الحمدلله با این کار شما این جای خالی پر می‌شود.

وی با تاکید بر این که اسلام طرفدار علم و دانش است و نخستین آیاتی که بر پیغمبر اکرم(ص) نازل شده آیات مربوط به علم است، تصریح کرد: هر بدبختی که دامن انسان را می‌گیرد ناشی از جهل اوست؛ جامعه‌ای که از علم دور باشد جامعه‌ای است که غرق در فساد می‌شود.

استاد برجسته حوزه با تأکید بر این که بسیاری از مناطق کشور ما با کمبود طلبه و روحانی مواجه است، گفت: ما طلبه به اندازه کافی نداریم؛ در تهران بخشی از مساجد امام جماعت ندارد؛ وقتی تهران این طور است وضعیت مناطق محروم معلوم است.

وی با اشاره به این که باید دو سه برابر آنچه تعداد طلاب در حال حاضر هستند طلبه تربیت کنیم، اظهار داشت: اگر در نقاط مختلف به ویژه مناطق محروم مدارس علمیه و طلاب فعال باشند مشکلات فرهنگی و دینی مردم نیز کمتر خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که باید حوزه‌های علمیه روز به روز گسترش پیدا کند تا کار به دست عالمان سپرده شود، تصریح کرد: افتخار اسلام در علم است؛ در آموزه‌های دینی و روایات اهل بیت(ع) نیز جایگاه خاصی برای جویندگان علم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همه چیز این مذهب بر اساس علم است؛‌ بنابراین چه طور می‌شود که ما اهمیت ندهیم به کانون‌های پرورش علم و عالم، مخصوصا که ما نگاه می‌کنیم که مخالفان ما چقدر مدرسه می‌سازند؛ البته کسانی که در آن حوزه‌ها درس می‌خوانند غالبا بیسواد و کم سواد است.

این مرجع تقلید شیعیان در بخش پایانی سخنان خود با بیان توصیه هایی به حاضران، تاکید کرد: در این امر مقدس بسیار جدی باشید تا ان شاءالله در نقاط محروم مدارس خوب و آبرومند ساخته بشود و طلاب پرورش پیدا کنند؛ ان شاءالله امام زمان(ع) خیر و برکت به شما می دهد و از وجوهات شرعیه هم می توانید استفاده کنید و بدانید این خدمات ذخیره یوم المعاد شما به حساب می‌آید./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.