مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: محوریت وحدت حوزه و دانشگاه تبعیت از ولایت و رهبری شایسته جامعه است که می‌تواند رکن همدلی و هماهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام مهدی نوروزی دیروز در مراسم گرامیداشت روز پیوند حوزه و دانشگاه در اردبیل اظهار داشت: هر چند دشمنان ما سعی می‌کنند در اشتراکات موجود حوزه و دانشگاه اختلال ایجاد کنند اما آنها راه را به خطا رفتند و با نادیده گرفتن اصل رهبری و ولایت محال است که بتوانند به این وحدت خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه دشمنان بیشمار دارد، تصریح کرد: آنچه که در این زمینه بیشتر مایه نگرانی و افسوس است تلاش برخی از روشنفکران داخلی است که احساس می‌کنند با ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه رکن حقیقی تحول‌خواهی در دانشگاه‌ها دچار خدشه می‌شود.

نوروزی گفت: علم بدون عمل، اخلاق‌مداری و معنویت‌گرایی آثار زیان‌بخشی را به دنبال دارد که بی‌توجهی در این حوزه می‌تواند آسیب‌های جدی را به پیکره دانشگاه و مراکز علمی و حوزوی وارد کند.

وی تلاش نظام غرب را در جداسازی معنویت و اخلاق از حوزه علم را یادآور شد و بیان کرد: این تلاش ناکام دشمنان ما نه تنها در اراده ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه خللی ایجاد نکرده بلکه به اراده مستحکم در این حوزه در پیشبرد امور کمک کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همچنین یادآور شد:‌ ما نهادینه شدن ارتباط حوزه و دانشگاه را یک ضرورت می‌دانیم و به برخی‌ها که به دنبال ایجاد تفرقه بین این دو نهاد است، هشدار می‌دهیم تا مبادا با حرکت خود بخواهند اصالت انقلاب و ارزش‌های محیط علمی و دانشگاهی را زیر پا گذاشته و نسبت به اساس و اهمیت آن رفتار ناجوانمردانه‌ای را در پیش بگیرند.

نوروزی در ادامه افزود: امروز در سنگر دانشگاه‌ها و حوزه‌ها اساتید برجسته و دلسوزی هستند که در نقطه تکاملی تحول و پیوند دانشگاه و حوزه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند در حالی که در نقطه مقابل عده‌ای نیز می‌خواهند اختلافات در این حوزه افزون‌تر شده و نارسایی‌ها نمود پیدا کند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، وحدت ، حوزه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.