مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون در پایانه مرزی بیله‌سوار 43 هزار تن کالا ترانزیت شده که 50 درصد آن ورودی و 50 درصد نیز خروجی بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عبدالحسین علی‌اکبری دیروز در مراسم تجلیل از فعالان صنعت حمل و نقل کالا و مسافر ‌اظهار داشت: در هشت ماهه امسال730 هزار و 881 نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کردند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 30 هزار نفر ایرانی بوده و بیش از 700 هزار نفر خارجی بودند به طوریکه نسبت مسافران خارجی به ایرانی 96 درصد به کمتر از چهار درصد بوده است.

علی‌اکبری خاطر نشان کرد:‌ از این تعداد مسافر 173 هزار نفر با وسایط نقلیه و 557 هزار نفر مسافر نیز با پای پیاده تردد کردند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل همچنین در مورد تردد اتوبوس و سواری از مرز بیله‌سوار افزود: در هشت ماهه امسال چهار هزار و 646 دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده که از این تعداد دو هزار دستگاه اتوبوس وارد و بیش از دو هزار و 224 دستگاه از مرز خارج شده است.

وی بیان کرد: در هشت ماهه امسال 10 هزار دستگاه سواری نیز در مرز بیله‌سوار تردد کردند که پنج هزار دستگاه وارد مرز و به همین میزان نیز خودرو از مرز خارج شدند.

علی اکبری در مورد ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار گفت:‌ از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بیش از 214 هزار و 725 تن کالا توسط 9 هزار دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده که این ترانزیت را اغلب کامیون‌های آذری انجام داده و کمتر از شش درصد توسط کامیون‌های ایرانی صورت گرفته است.

وی عمده کالاهای ترانزیتی ورودی را گازوئیل، انواع بنزین، نفت، مازوت، قیر، گاز مایع، کود شیمیایی، گندم، آرد، روغن نباتی و سنگ‌های ساختمانی بیان کرد و افزود:‌ عمده کالاهایی که از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده‌اند شامل آب معدنی، البسه، مصالح ساختمانی، میلگرد، مبلمان، مواد اولیه پلاستیک و چای بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: در هشت ماهه امسال بیش از 211 هزار تن کالا توسط 9 هزار و 147 دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده‌اند.

علی‌اکبری در مورد صادرات و واردات از پایانه مرزی بیله‌سوار نیز تصریح کرد: در طی این مدت 103 هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار صادر شده که 87 درصد این صادرات توسط کامیون‌های ایرانی و 13 درصد توسط کامیون‌های آذری بوده است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیله ، سوار ، ترانزیت ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.