معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از وجود 65 منطقه نمونه گردشگری فعال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،
ˈسعید شیرکوندˈ گفت: مناطق گردشگری نمونه کشور به سه دسته فعال، نیمه فعال و غیرفعال تقسیم شده اند.وی یادآور شد: امسال با اجرای طرح های حمایتی مختلف در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، سعی در رفع موانع برای جذب سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری فعال داریم.
وی با اشاره به وجود 45 منطقه نمونه گردشگری نیمه فعال در کشور، خاطرنشان کرد: عمده مشکل فعالیت این مناطق محدودیت منابع و مشکلات حقوقی شناسایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید بخش گردشگری به عنوان یکی از اجزای صنعت دیده می شود و بر اساس مصوبه هیات وزیران تمام موقعیت ها و امتیازاتی که برای بخش صنعت در نظر گرفته می شود باید در اختیار صنعت گردشگری نیز قرار بگیرد.
وی با اشاره به تغییر فضای کشور با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران داخلی مقیم خارج و سرمایه گذاران خارجی در بخشهای مختلف میراث فرهنگی و گردشگری، ادامه داد: با سرمایه گذاران مختلف مذاکراتی انجام شده و طرح های پیشنهادی آنان هم اکنون در حال بررسی است.
وی تلاش برای قرار گرفتن حوزه گردشگری در جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: در دوره جدید در این سازمان تلاش داریم علاوه بر نگاه فرهنگی به آثار تاریخی و میراث فرهنگی، آنها را به گونه ای وارد چرخه اقتصادی کشور کنیم.
شیرکوند به کاهش بازدارندگی درونی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اشاره و تصریح کرد: پیش از این، خود سازمان برای فعالیت بخشهای مختلف موانعی ایجاد می کرد.
وی با اشاره به لزوم حضور و فعالیت اتحادیه ها و سرمایه گذاران در راه اندازی و نظارت و حتی استفاده از تسهیلات و منابع بانکی، گفت: باید موانع پیش پای ورود فعالان به این بخش برداشته شود.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: در دولت یازدهم و با مدیریت جدید این سازمان، فراهم کردن زمینه مناسب و ریل گذاری برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف، در دستور کار قرار گرفته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.