معاون برنامه و بودجه استانداری تهران گفت: برای تامین نهادهای دامی از سال گذشته با شرکت‌های پشتیبان هماهنگ شده است و در پی ایجاد ثبات قیمت در تولید، توزیع و عرضه هستیم.

نعمت‌الله ترکی معاون برنامه و بودجه استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بازار نهاده‌های دامی و قیمت‌های مرغ و تخم مرغ را با ثبات نسبی ارزیابی کرد و گفت: در طی 2 سال گذشته در نهاده‌های دامی معضل وجود داشت اما هم‌اکنون آرامش نسبی در تامین نهاده‌های دامی در کشور وجود دارد.
 
وی افزود: برای تامین نهاده‌های دامی از سال گذشته با شرکت‌های پشتیبان هماهنگی‌های لازم انجام شده است و حدود 65 تا 70 درصد از نهاده‌های با نرخ مصوب در اختیار دامداران قرار گرفت.
 
ترکی با بیان اینکه وقتی رقم به 15 تا 20 درصد نهاده‌های دامی کاهش پیدا کند ثبات در بازار طیور از بین می‌رود گفت: در شرایط عدم ثبات این عرضه و تقاضا قیمت محصول را مشخص می‌کند 15 تا 20 درصد نهاده تامین و مابقی عوامل منجر به ضرر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه 85 تا 90 درصد خوراک طیور وارداتی است گفت: همین واردات محصول بر قیمت آن تاثیر دارد برای مثال هم‌اکنون مرغ به قیمت کیلویی 6500 تومان در بازار عرضه می‌شود  که یک قیمت متعادل است و با این قیمت تولیدکننده و مصرف کننده و خریدار با شرایط مطلوب از این محصول استفاده می‌کنند.
 
به گفته ترکی بنابر نظارت‌های انجام شده در پی این بودیم که سود حاصل از تولید و عرضه در حد متعادل تقسیم شود تا به هیچ یک از افراد در این فرایند ضرر نرسد.
انتهای پیام/

برچسب ها: تامین ، آرامش ، نهاد ، دام ، خوراک ، طیور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار