نشست مشترک نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با مسوولان شرکت اب و فاضلاب استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رجایی در این نشست با اشاره به روش‌های تأمین آب برای جبران کمبود آب افزود: روان‌آب‌ها، باران‌افزایی، استفاده از پساب‌ها و استفاده از آب‌های مشترک با دیگر کشورها از جمله روش‌های تأمین آب است که در دست بررسی و اقدام هستند.

وی از طرح اراک بزرگ یاد کرد و افزود: به موازات اجرای این طرح باید به فکر تأمین آب شهر نیز باشیم که در این میان تأمین آب از منطقه هفتاد قله طرح بسیار خوبی است که مطالعات آن نیز انجام شده است.

خلیلی مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این نشست ضمن اشاره به گذشت دو دهه از تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب گفت: با تشکیل این شرکت‌هاخدمات تأمین و توزیع آب و اجرای طرح‌های فاضلاب در کشور بهبود چشمگیری داشته است و هم‌اکنون در شهرهای استان مرکزی 399 هزار مشترک آب و 200 هزار مشترک فاضلاب وجود دارد.

وی با تأکید براینکه در بخش آب کشور باید تحول ایجاد شود تصریح کرد: توان استحصال آب برای شهرهای استان 56 هزار لیتر در ثانیه است که مصرف شهرهای استان نیز در همین حدود است.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش ظرفیت منابع آبی و همچنین افزایش دمای هوا بویژه در تابستان امسال و به دنبال آن افزایش 10 درصدی مصرف آب، چنانچه از آب به صورت صحیح استفاده نشود امکان مواجه شدن با محدودیت‌های توزیع آب وجود دارد.

وی همچنین ضمن اشاره به وضعیت طرح‌های آبرسانی و تأسیسات آب در شهرهای اراک، کمیجان، میلاجرد و خنداب گفت: هم‌اکنون دو طرح آبرسانی به اراک در دست اجراست.

وی با بیان اینکه در کمیجان ظرفیت آبی خوبی وجود دارد و چاه‌هایی با آبدهی مناسب حفر و تجهیز شده گفت: مخزن ذخیره آب مناسب شهر نیز حفر و تجهیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در میلاجرد نیز دو حلقه چاه حفر و تجهیزو یک باب مخزن نیز احداث شده و در خنداب نیز یک حلقه چاه حفر شده است/س.
/
برچسب ها: محدودیت ، آب ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.