مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی گفت: 68 طرح پژوهشی در طول پنج سال در حوزه میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدی در افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این سه حوزه افزود: 32 مورد از این 68 طرح پژوهشی در موضوعات باستان‌شناسی بوده است.

وی با بیان اینکه این پژوهش‌ها عمدتاً توسط اساتید مجرب و متخصص دانشگاهی انجام شده است، تصریح کرد: درهای پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به روی اساتید و پژوهشگران استان و سراسر کشور باز است.

محمدی پژهش را محور تمام امور اجرایی این اداره کل و قلب تپنده آن توصیف کرد و گفت: برای علمی و پویاتر شدن فعالیت‌ها در هر سه حوزه زیرپوشش این اداره کل، پژوهش و مطالعات مورد نیاز انجام می‌گیرد تا زمینه برای اجرا آماده شود.

این مقام مسئول، تهیه طرح مرمتی پیش از مرمت را از جمله مهم‌ترین پژوهش‌ها خواند و یادآور شد: کاووش‌های باستان‌شناسی نیز دیگر پژوهش‌های حوزه میراث فرهنگی هستند که شناختی از استقرار جمعیتی و مطالعات اشیای تاریخی مکشوفه به دست می‌دهند.

محمدی انجام طرح گسترده مطالعاتی مجموعه مسجد و ارگ علیشاه تبریز را یکی از بارزترین نمونه‌های پژوهش پیش از مرمت در آثار تاریخی استان خواند که توسط گروه مطالعاتی دانشگاه تهران برای شناسایی نوع و میزان آسیب ها انجام شد.

وی، انجام طرح‌های پژوهشی آثار تاریخی و تدوین پرونده برای ثبت در فهرست آثار ملی و جهانی را دیگر کارهای پژوهشی لازم الاجرا در حوزه میراث فرهنگی خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مطالعات پیش از سرمایه‌گذاری در گردشگری، انجام طرح‌های جامع و تفضیلی گردشگری، انجام مطالعاتی در زمینه صنایع دستی و تهیه اطلس برای رشته‌های مختلف صنایع دستی را از دیگر پژوهش‌های همیشگی و دقیق در این اداره کل عنوان کرد.

محمدی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را نهادی پژوهش محور خواند و گفت: در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماحصل چند سال پژوهش در استان نمایش داده می‌شود/س

برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.