رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان ‌شرقی گفت: باید با اختصاص بودجه‌های کلان‌تر و توجه ویژه‌تر کشوری به فضاهای تاریخی بی‌نظیر همچون بازار جهانی تبریز، راه را برای افزایش بیش از پیش گردشگران به استان باز کنیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،سعیدی در افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ‌توسعه پژوهش را بهترین راه برای احیای ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان عنوان کرد.

وی افزود: پژوهشگران می‌توانند با نگاهی دوباره و دقیق‌تر به مزیت‌ها و توانمندی‌های داخلی راهکار و برنامه‌هایی برای احیای ظرفیت‌ها ارائه دهند.

سعیدی‌ گردشگری و صنایع دستی را فرصت‌هایی قابل توجه برای تقویت اقتصاد کشور و رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی خواند و گفت: مواهب طبیعی، میراث فرهنگی، تاریخی و صنایع دستی سرمایه‌های قابل توجهی هستند که با شناخت بیشتر، تقویت و سرمایه‌گذاری رویشان می‌توانیم اقتصاد را نجات دهیم.

وی، بهره‌مندی از این توانمندی‌ها و فرصت‌های داخلی را راهی برای شکوفایی سریع اقتصاد خواند که با تکیه بر آنها می‌توان بحران‌ها و شرایط سخت را با موفقیت پشت سر گذاشت.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در ادامه سال گذشته را سال تجربه اقتصاد بدون نفت توصیف کرد و گفت: با اثرگذاری به نسبت کمتر درآمدهای نفتی در اقتصاد کشور در سال گذشته این احساس در مدیران بیش از پیش تقویت شد که اقتصاد کشور را می‌توان بدون نفت هم پایه‌ریزی و اداره کرد.

سعیدی تصریح کرد: بدخواهان ایران و نظام جمهوری اسلامی پیش‌بینی می‌کردند که با تحریم‌ها و سختگیری‌ها انسجام کشور به هم بریزد اما مردم با وجود اینکه سختی کشیده و مشکلات بسیاری را متحمل شدند اما انسجام کشور را حفظ کرده و نشان دادند که سختی‌ها را به شرط تدبیر دولت و مدیران تحمل می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم تکیه به گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: صنایع دستی بومی ما تنها جنبه‌های تولیدی و درآمدی ندارند بلکه به نوعی هویت ما نیز به شمار می‌روند.

این نماینده مجلس با اشاره به جان گرفتن صنایع دستی در استان طی پنج سال اخیر با تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی خاطرنشان کرد: علاوه بر کارهای خوب انجام گرفته باز جای حمایت در این حوزه به چشم می‌خورد چرا که صنایع دستی با زودبازده بودن می‌تواند عاملی برای توجه به توسعه در بخش‌های دیگر شود.

سعیدی ضمن تقدیر از میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به دلیل جدی گرفتن جایگاه پژوهش و رونق دادن به آن در اقدامات خود تصریح کرد: باید با اختصاص بودجه‌های کلان‌تر و توجه ویژه‌تر کشوری به فضاهای تاریخی بی‌نظیر همچون بازار جهانی تبریز، راه را برای افزایش بیش از پیش گردشگران به استان باز کنیم./س

برچسب ها: جذب ، گردشگر ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.