"میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان امروز دوشنبه حمله به دو مرکز ایست و بازرسی ارتش لبنان را که دیروز یکشنبه در شهر بندری صیدا در جنوب لبنان روی داد محکوم و این حملات را «اقدام تروریستی جنایتکارانه» توصیف کرد. در این دو حمله یک سرباز کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ نهاد ریاست جمهوری لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد «سلیمان به شدت این حملات تروریستی جنایتکارانه به دو مرکز ایست و بازرسی نیروهای ارتش لبنان در منطقه مجدلیون و روی پل اول را که به شهادت یک نظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد محکوم می کند».
در این بیانیه آمده است، این حملات زمانی صورت گرفت که لبنانی ها در همه مناطق، به ارتش به چشم عامل امنیت و ثبات و صلح داخلی نگاه می کنند.
این بیانیه می افزاید، سلیمان بر لزوم اتخاذ همه تدابیر برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و از همه لبنانی ها خواست برای مقابله با این آفت که با منش لبنانی ها و فلسفه لبنان همخوانی ندارد متحد شوند.
"تمام سلام" که مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شده است نیز این دو حمله را محکوم کرد و با انتشار بیانیه ای خواستار اقدام سریع برای شناسایی طراحان این حملات و مجازات آنها شد. "سلام" افزود ارتش همواره حامی لبنان و لبنانی ها و تضمین کننده امنیت و ثبات آنها بوده است و خواهد بود و هرگونه دست درازی به افراد ارتش با هر بهانه و علتی، تعدی آشکار به ملت لبنان و کل کشور محسوب می شود و مردود و محکوم است. تمام سلام از لبنانی ها خواست حول ارتش حلقه بزنند و ماموریت ارتش را تسهیل کنند تا صاحبان برنامه های سیاه که در صدد آسیب رساندن به نیروهای مسلح لبنان و ضربه زدن به صیدا و ایجاد شکاف بین ارتش و مردم هستند، فرصت عمل به برنامه هایشان را پیدا نکنند.
"نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان نیز حملات به ارتش در صیدا را محکوم کرد. وی در بیانیه ای اعلام کرد ما این دو حمله تروریستی را محکوم می کنیم به ویژه آن که ارتش لبنان که از کشور و لبنانی ها دفاع می کند و پاسدار حاکمیت و استقلال کشور است هدف قرار گرفته است.
میقاتی از همه لبنانی ها خواست از ارتش و دیگر نیروهای امنیتی لبنان حمایت کنند و به هیچ کس اجازه ندهند امنیت لبنان را به بازی بگیرد و به نقش و جایگاه موسسات نظامی آسیب برساند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار