رییس فدراسیون فوتبال گفت: به اعتقاد من فوتبال می‌بایستی به قدرتی تبدیل شود که همانند والیبال دیگر کشورها از ما تقاضای دیدار تدارکاتی کنند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران علی کفاشیان در گفتگو با یک برنامه رادیویی ضمن تشریح برنامه‌های فدراسیون فوتبال اشاره کرد: در حال حاضر نیاز اصلی فوتبال ما در جام جهانی حضور قدرتمند است که می‌بایستی با آماده‌سازی مناسب و دیدارهای تدارکاتی به این موضوع دست پیدا کنیم و به جایی برسیم که فوتبال ما هم مانند والیبال از سوی دیگر کشورها به بازی تدارکاتی دعوت شود.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت جام جهانی فوتبال برای تمامی کشورها با تمامی‌ برنامه‌های ملی و باشگاهی ناخودآگاه تحت الشعاع این مسابقات قرار می‌گیرد و از دید کارشناسان نیز به دلیل حضور هر 8 سال یکبار ما در جام جهانی اولویت برنامه‌ریزی با این مسابقات است و باشگاه‌ها نیز می‌بایستی در این زمینه به ما کمک کنند و تداخل برنامه‌های لیگ قهرمانان آسیا خللی در آماده‌سازی تیم ملی بوجود نیاورد.

**با فوتبال سلیقه‌ای برخورد می‌شود

رییس فدراسیون فوتبال معتقد است، برخی منتقدان فوتبال را با دیدگاه‌های متقاوتی بررسی می‌کنند و همین موضوع باعث شده تعاریف متفاوت و متضادی از موقعیت در فوتبال ارائه شود و برخی‌ها موقعیت‌ها می‌بیند و عده‌ای ناکامی‌ها، در مجمع فوتبال ما به نوعی سلیقه‌ای نقد می‌شود و همین موضوع گهگاه چالش‌هایی را به وجود می‌آورد اما باید گفت ناکامی و موقعیت معلق به همه جامعه‌ فوتبال است و نباید ناکامی‌ها را پای یک نفر گذاشت.

وی افزود: تیم‌های نظیر کره جنوبی، سوییس، برزیل و ... سرمایه‌گذاری بیشتری روی فوتبال انجام داده‌اند و البته نمود آن در فوتبالشان مشهود است و باید این رشد را قبول کرد اما ما شاید به نوعی بیشتر از هزینه‌ای که کرده‌ایم موفق بودیم اما این موضوع کافی نیست و باید با منابع مالی قدرتمندی پایه‌ریزی فوتبال را انجام دهیم.



**177 روز فرصت داریم تا آمادگی کامل

وی در ادامه گفتگو خاطرنشان کرد: گروه‌های تیم ملی فوتبال کشورمان مشخص شده است و فقط 177 روز وقت داریم و تمام حواس‌ها بدست جام جهانی است و باید تمام قوتمان را بکار بگیریم تا به پیروزی دست پیدا کنیم و این زمان زیادی نیست.

**فوتبال هم باید مثل فوتسال باشد

کفاشیان اظهار داشت: ما در شرایط نقل و انتقالات مهمی هستیم به عنوان مثال فوتبال ساحلی و فوتسال به کشورهای دیگر دعوت می‌شوند یا بالعکس و این‌ها همه ارزش است و فوتبال هم باید این چنین شود.

**تمام هم و غم کی‌روش قدرتمند نشان دادن ایرانی‌هاست.

همه‌ی فکر کی‌روش قوی نشان دادن تیم ایران است و 96 درصد تیم‌ها قوی‌تر از ما هستند و نباید عقب بکشیم هم به برنامه‌ریزی خوب کادر فنی و بازی تدارکاتی نیاز داریم و کی‌روش به همه این گزینه‌ها فکر می‌کند، وی اردوها و هتل‌های خوب برای بازیکنان تدارک دیده است ما تا به حال بازی تدارکاتی نداشتیم ولی با وجود اهمیت دیدار اول مقابل نیجریه بازی مقابل آفریقای جنوبی از اهمیت زیادی برخوردار است ضمن اینکه تیم‌های دیگری نیز برای دیدارهای تدارکاتی در نظر ما هستند اما معمولاً تیم‌ها به دنبال حریفانی قدرتمندتر از خودشان هستند و برای این موضوع می‌بایستی دیدارهای تدارکاتی مناسبی برگزار کنیم تا در مقابل آرژانتین و بوسنی هم با تدارک کامل حاضر شویم.



کفاشیان ادامه داد: در تدارک تغییر بازی ایران و کویت در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا هستیم تا قبل از آن دیدار تدارکاتی نیز انجام دهیم اما خود دیدار با کویت نیز می‌تواند به هماهنگی تیم کمک کند.

وی افزود: باید در این شرایط آمادگی بدنی و استقامت فنی بازیکنان را بالا ببریم چراکه در جام جهانی استقامت بدنی بازیکنان بسیار مهم است.

کفاشیان همچنین در مورد جام حذفی و لیگ برتر گفت: کی‌روش درخواست داشت که جام حذفی حذف شود اما این موضوع امکان‌پذیر نیست و تصمیم گرفتین پس از پایان لیگ برتر از 20 فروردین بازیکنان در اختیار تیم ملی باشند اما هر 5 روز یکبار جام حذفی برگزار کنیم.

کفاشیان افزود: تیم‌ها در جام حذفی باید جسورانه بازی کند و به هر حال تیم ملی ما اینکه کشور ماست و باید با استقامت و درایت نتایج قابل قبولی در جام جهانی بگیرد.

وی در مورد مشکلات مالی گفت: فیفا قرار است که 8 میلیون دلار به ما بدهد که این موضوع هنوز میسر نشده است و در صورت وصول این پول بخشی از مشکلات مالی ما حل می‌شد و البته مبلغ 1/5 میلیون دلار دیگر هم می‌بایستی از فیفا دریافت کنیم.

وی در خصوص حاشیه‌های فوتبال گفت: بداخلاقی‌ها در فوتبال زیاد شده است و این موضوع برمی‌گردد به اینکه تمامی تندخویی‌ها انتقادهای تند به سرعت منعکس می‌شود به نوعی بدی‌ها زود دیده می‌شود اما خوبی‌ها کمتر دیده می‌شود و همین باعث شده است، برخی تهمت‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در فوتبال صورت بگیرد که این موضوع به تنهایی می‌تواند در فوتبال رکود ایجاد کند و در این راستا به زودی کمیته اخلاق قرار است تشکیل شود و جایگزین ستاد مبارزه با تخلفات شود و به صورت مشکل در مورد مسائل اخلاقی فوتبال تصمیم‌گیری شود.

وی در پایان در مورد انتخاب نشدن جواد نکونام گفت: من به لابی و این موضوعات اعتقاد ندارم، باید بهتر نگاه کنیم به هر حال در این دوره نتوانستیم در جمع برترین‌ها قرار بگیریم و این موضوع ربطی به لای و غیره ندارد یعنی اینکه ما به دنبال لابی نیستیم و نبودیم و کار خودمان را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فوتبال ، والیبال ، کفاشیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار