"جواد نصیری" مدیر دفتر زیست توده سازمان انرژی‌های نو و "داود مددی" کارشناس مدیریت پسماند در برنامه زنده و گفتگو محور "مسیر پیشرفت" حضور می‌یابند.

"مرتضی بابایی" تهیه کننده "مسیر پیشرفت" در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه "مسیر پیشرفت" دوشنبه 25 آذر با حضور مهندس "جواد نصیری" مدیر دفتر زیست توده سازمان انرژی‌های نو ایران و دکتر "داود مددی" کارشناس مدیریت پسماند به موضوع مدیریت پسماند در ایران و چشم انداز‌های پیش روی آن می‌پردازد.
 
وی افزود: در حال حاضر مدیریت پسماند در ایران، از مسایل اصلی شهرداری‌ها محسوب می‌شود و هزینه‌های قابل توجهی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند و متاسفانه وضعیت مدیریت پسماند در حال حاضر مناسب نیست و درصد بالای از مواد آلی در ترکیب پسماندها و تفکیک نکردن از مبدأ مانع پیشرفت سیستم موجود مدیریت است.
 
بابایی ادامه داد: در سال‌های اخیر وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها اقدامات مناسبی را در زمینه بهبود شرایط وضعیت پسماند انجام داده‌اند ولی بطور کلی اجرای برنامه تفکیک از مبدأ و موفقیت آن مستلزم مشارکت و فرهنگسازی، آموزش عمومی و تخصصی مستمر در رسانه‌ها و ایجاد فضای فعال پویا بین مدیریت شهری و شهرداری‌ها است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در ایران با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی شهرهای مختلف می‌توان از شیوه‌های ترکیبی پسماندسوزی، کمپوست، بازیافت کاغذ، پلاستیک، شیشه و فانر و دفن بهداشتی با رعایت استانداردهای لازم نیز استفاده کرد که با توجه به واگذاری امور اجرایی پسماندها به بخش خصوصی باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.
 
شایان ذکر است؛ برنامه زنده و گفتگو محور "مسیر پیشرفت" دوشنبه‌ها از ساعت 22 با اجرای علی پاکزاد روی آنتن رفته که مخاطبان می‌توانند سوالات خود را از طریق پیامک 10000542 مطرح نمایند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار