اسحاق صلاحی گفت: در همایش هفته پژوهش با حضور 35 کشور جهان از 5 جلد کتاب در حوزه میراث اسناد الکترونیکی رونمایی شد.

اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به حضور کشورهای دیگر در همایش مربوط به هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: از بیشتر کشورها در این همایش شرکت داشتند و ما در راستای انجام مأموریت‌های سازمانی نیازمند به ارتباط با آرشیو کتابخانه ملی هستیم.
 
وی افزود: باید پژوهش‌هایی که در حوزه کتاب صورت گرفته را به اشتراک بگذاریم و من در مورد جغرافیای ایرانی مطالعه بسیار کرده‌ام و به دنبال استفاده از بستر دیجیتال سازی و ایرانی که مربوط به تاریخ کهن بوده هستیم تا هویت خود را به دیگر کشورها بیشتر معرفی کنیم.
 
صلاحی ادامه داد: به دنبال شناسایی اسناد ایرانی در دیگر کشورها و اسکن آنان هستیم تا پژوهشگران داخلی و خارجی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.
 
وی با اشاره به 70 هزار برگ اسکن شده از اسناد ایرانی، اظهار داشت: 70 هزار برگ اسکن شده از سندهای ایران در آرشیوهای "بریتانیا" را داشتم که طی بررسی آنها برای ایران فرستاده شد.
 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: به دنبال اسکن اسناد مربوط به دوره نهضت حضرت امام خمینی(ره) به روایت دیگر کشورها و نیز اسناد جنگ هشت سال دفاع مقدس هستیم.
 
وی افزود: امروز 35 کشور در همایش حضور داشتند و 5 جلد کتاب نیز در حوزه مدیریت اسناد الکترونیکی رونمایی شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار