رئیس مرکز تحقیقات آب دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به کاهش سطح آب های زیرزمینی و اجرایی نشدن طرح هایی برای حفاظت از این منابع، انتقال آب زاینده رود و منابع زیرزمینی آن با حفر تونل های قطور، بسترساز کم آبی بیشتر درآینده ای نزدیک در حوضه زاینده رود است.

حسین صمدی هشدار داد: از بین رفتن منابع زیرزمینی غیرقابل برگشت است.
وی تعداد چاه های آب استان چهارمحال و بختیاری را حدود چهار هزار حلقه و چاه های غیرمجاز و فاقد مجوز استان اصفهان را حدود پنج هزار حلقه عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری هم با بیان اینکه هم اکنون 247 هزار نفر از شهروندان مناطق شهری و روستایی این استان از کمبود آب شرب رنج می برند گفت: از 36 شهر استان چهارمحال و بختیاری 12شهر و از 422 روستای زیرپوشش این اداره 280 روستا با کمبود آب مواجه است.
اصغر یزدانی گفت: بارش های جوی اخیر در افزایش دبی چشمه و چاه ها تاثیری نداشته و بارش باران در این استان به دلیل کوهستانی بودن و شیب بالای اراضی چندان مثمر ثمر نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با تداوم خشکسالی، کمبود آب در شهر و روستاهای برخی مناطق این استان نظیر سامان، سفید دشت، فرادنبه، دشتک، کاج، گوجان، چلیچه و منچ به وضوح قابل مشاهده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.