دکتر زالی با بیان این‌که "حوزه‌ سلامت" مشکلات و چالش‌های زیادی دارد گفت: امیدوارم "کمیسیون بهداشت و مجلس" با طرح ریزی بودجه‌ای تحت عنوان بسته‌های همایتی بخشی از این چالش ها را جبران کند .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی امروز 25 آذر در مراسم تکریم معارفه‌ی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این اساتید و دانشجویان و دانشجویان ذخیره‌ی ارزشمند برای توسعه‌ی مجدد این دانشگاه هستند.

یکی از خطیر‌ترین وظایف ریاست دانشگاه‌ها است که پسوند بهداشت و درمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی وظیفه‌ی سنگین دیگری از جمله خدمات بهداشتی و درمانی نسبت به سایر دانشگاه ها را بر عهده ی رئیس این دانشگاه‌ها قرار می‌دهند.

 وی افزود: در حال حاضر بارقه‌های امید در جهت ارتقای جایگاه سلامت در کشور دیده می‌شود و امروز سلامت به یک مطالبه ی فرو خفته ی اجتماعی تبدیل شده است. جای خوشحالی است که حرکت های خوبی در جهت تامین بودجه‌ی سلامت با تلاش وزیر بهداشت انجام شده است.

 زالی با بیان این‌که مشکلات و چالش ها در حوزه‌ی سلامت بسیار زیاد است عنوان کرد: امیدوارم "کمیسیون بهداشت و مجلس" با طرح ریزی بودجه تحت عنوان بسته‌های همایتی بخشی از این چالش ها را جبران کند.

 وی ادامه داد: دانشگاه‌ه ایران با چالش‌های متعددی روبرو بوده، در واقع این دانشگاه بعد از عبور از تلاطم های اجرایی طی سال‌های اخیر وارد فضای جدیدی شده تا توسعه‌ی علمی را رقم بزند، چرا که از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است و می‌تواند نقش موثری در حوزه‌ی آموزش داشته باشد.

زالی خاطر نشان کرد: بخشی از کاستی های نظام سلامت با حرکت‌های ایثار گران جامعه ی پزشکی برطرف شده، در حالی که سال هاست گفتمان قالب با جامعه‌ی پزشکی در خود شان کرامت آن ها نبود است. اما با حضور وزیر بهداشت دکتر هاشمی پزشکان جایگاه واقعیشان را تا حدی پیدا کرده‌اند و مورد تکریم قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار