سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در فرایند ارزیابی قرار گرفته‌اند، گفت: نام ۳۰ شرکت برای استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران سیدمحمد صاحب‌کار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان این معاونت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: علت تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری پر کردن خلاءها در یکسری از فعالیت‌های نظام علم و فناوری بوده است و یکی از مهم‌ترین مباحث این است که بتوانیم با استفاده از شرکت‌های بزرگ فناوری را توسعه دهیم.

وی افزود: ما باید سطح کار را افزایش دهیم تا بنگاه‌های بزرگ برای حضور در عرصه علم و فناوری تشویق شوند.

صاحب‌کار اضافه کرد: مصوبه‌ای را به هیئت دولت دادیم تا کارگروهی با مسئولیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور وزارتخانه‌ها تشکیل شود که طرح‌های جدی توسعه فناوری را مشخص کنیم ولی برای اجرا، هم‌افزایی در ابعاد مختلف از همه نهادها و دستگاهها نیاز است.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به عملکرد سامانه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: تاکنون حدود 1100 شرکت در این سامانه ثبت‌نام کردند و نیمی از اطلاعات تکمیل شده است.

وی افزود: 300 شرکت در فرایند ارزیابی قرار گرفتند و نام 30 شرکت نیز برای مورد حمایت قرار گرفتن از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ارسال شده است.

صاحب‌کار گفت: در هفته‌های آینده فهرست شرکت‌های دیگری هم برای قرارگیری در صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام می‌شود.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان گفت: برای نهایی سازی آئین‌نامه معافیت مالی شرکت‌هایی که فرایند ارزیابی را پشت سر گذاشتند نیز جلساتی را با نمایندگان وزارتخانه‌های علوم و اقتصاد داشته‌ایم تا این آئین‌نامه ابلاغ شود./م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.