رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل مکان برگزاری جلسات برای شورای استان قم باید در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علی لاریجانی در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان قم، با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس هم از نظر قانون در جلسات شورای برنامه‌ریزی حق رأی ندارند، اظهار کرد: شوراهای استانی به دلیل اینکه وظایف اجرایی ندارند از حق رأی هم در این جلسات برخوردار نیستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شورای نگهبان شأن اجرایی برای شوراها قائل نیست و شوراها در شرایط کنونی بر اساس قانون قبلی به فعالیت مشغول هستند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: چندین بار بحث اصلاح قوانین در این زمینه در مجلس مطرح شده ولی هر بار شورای نگهبان ایراد قانونی گرفت، بعید است که قبول کند شوراها وظایف اجرایی داشته باشند.

وی با تاکید بر حل مشکل مکان برگزاری جلسات شورای اسلامی استان قم تصریح کرد: قوه مقننه نمی‌تواند قانون‌گذاری را به دیگران تفویض کند، بهتر است در حال حاضر همین شرایط باقی بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش تقنینی نمی‌توان چیزی به شوراها واگذار کرد ولی در مباحث نظارتی امکان تکمیل وظایف وجود دارد، عنوان کرد: در مورد بودجه شهرداری‌ها نیز با توجه به اینکه استان قم شامل یک شهر بزرگ و شهرهای کوچک در اطراف است، توجه کمی به بودجه دیگر مناطق می‌شود که برای حل این مشکل باید راهکارهای مناسب را مورد بررسی قرار داد./س

برچسب ها: قم ، ضرورت ، حل ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.