مدیر اداره امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) از پاسخگویی 25 کارشناس خبره غیر ایرانی به شبهات و انتشار آن به 11 زبان زنده دنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سیف‌الله مدبر حوزه با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه (حجتیه)، گفت: اداره امور پژوهشی این مرکز، متشکل از سه واحد شبهه شناسی، انجمن‌های علمی- پژوهشی و همایش‌ها و نشست‌های علمی می‌باشد و توانسته 848 دانش پژوه سطح چهار، پنج و دکتری را در عرصه‌های پژوهشی ساماندهی کند.

فعالیت 14 انجمن علمی - پژوهشی

وی، با اشاره به تشکیل 14 انجمن علمی- پژوهشی در این مجتمع، افزود: انجمن فقه قضایی در سال گذشته به عنوان انجمن علمی برتر المصطفی (ص) معرفی شد، همچنین چهار انجمن فقه تربیتی، کلام اسلامی، تاریخ اسلام و علوم قرآن نیز موفق شدند جزء ده انجمن برتر المصطفی (ص) باشند.

مدیر اداره امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به فلسفه ایجاد انجمن‌های علمی، ابراز داشت: شناسایی، جذب و ساماندهی نخبگان و پژوهشگران، فراهم سازی شرایط مناسب برای شکوفایی استعدادهای پژوهشی طلاب و بهره مندی از توان علمی- پژوهشی آنها در راستای اهداف جامعةالمصطفی (ص) از جمله اهداف تأسیس این انجمن‌ها می‌باشد.

برگزاری 24 نشست علمی در سال جاری

حجت الاسلام والمسلمین مدبر با بیان این‌که امسال 24 نشست علمی در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شده، ادامه داد: برخی از این نشست‌های به شکل تخصصی و برخی نیز به عنوان پیش نشست همایش بین المللی "امت اسلامی، مبانی و مؤلفه ها" برگزار گردید که امیدواریم این تعداد تا پایان سال، به 45 نشست افزایش یابد.

وی با اشاره به این‌که محتوای نشست‌های علمی به صورت موضوعی در کتابی با عنوان "ارمغان پژوهش" به انتشار خواهد رسید، گفت: پس از برگزاری هر نشست، محتوای آن به شکل جزوه در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه، برگزاری مسابقات علمی بین انجمن‌ها را یکی دیگر از برنامه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: این مسابقات، با توجه به تخصص انجمن ها، به شکل کتبی و مجازی برگزار می‌شود.

انتشار 11 مجله پژوهشی

حجت الاسلام مدبر با اشاره به این‌که 11 مجله پژوهشی و برای نخستین بار یازده گاهنامه دیجیتالی پژوهشی در سال جاری منتشر شده، خاطرنشان کرد: برای ارتقای توانمندی‌های پژوهشی طلاب، دوره کاروزی و کارگاهی و هم‌چنین دوره آموزش کوتاه مدت مقاله نویسی و روش ترجمه برگزار شده است.

وی، برگزاری اردوهای علمی- پژوهشی را از ابزارهای پژوهش محور نمودن فعالیت‌های طلاب برشمرد و افزود: برای تحقق این هدف، امسال، اردوی پژوهشی برای اعضای دو انجمن علمی- پژوهشی برگزار شد

مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه، همچنین به برگزاری همایش بین المللی "امت اسلامی، مبانی و مؤلفه ها" در روزهای پایانی امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تلاش بسیاری برای برگزاری این همایش صورت گرفته و امیدواریم که به شکل شایسته‌ای برگزار شود.

فعالیت 848 پژوهشگر غیرایرانی

حجت الاسلام مدبر، مشارکت علمی در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی جامعة المصطفی (ص) را کارهای ارزنده انجمن‌های پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه ذکر کرد و ادامه داد: 848 پژوهشگر این مرکز در بسیاری از برنامه‌های علمی، حائز رتبه شده اند.

مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه در ادامه به فعالیت واحد پاسخگویی به شبهات این مجتمع، اشاره کرد و گفت: 25 کارشناس خبره علمی- پژوهشی از انجمن‌های چهارده گانه، به رصد، بررسی و پاسخگویی به شبهات اهتمام دارند.

انتشار"پرتو پژوهش" به 11 زبان زنده دنیا

وی با بیان این‌که تاکنون دو کتاب پاسخ به شبهات منتشر شده و سومین کتاب نیز در حال انتشار است، افزود: پس از انتشارچندین بروشور در زمینه پاسخ به شبهات، مجموعه‌ای در قالب دو جلد کتاب با عنوان "پرتو پژوهش" منتشر و 11 زبان آلمانی، اردو، ترکی استانبولی، ترکی آذری، عربی، پشتو، انگلیسی، فولانی، تاجیکی، اندونزیایی و سندی ترجمه شد.

حجت‌الاسلام مدبر همچنین همکاری پژوهشی با نشریات پژوهشی، تولید نرم افزار پژوهشی بر اساس رشته تخصصی و نیازهای کشور مربوطه، راه اندازی سایت‌های اینترنتی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی را از دیگر فعالیت‌های انجمن‌های علمی – پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه ذکر کرد.

نمایشگاه توانمندی‌های پژوهشی

وی در پایان با اشاره به افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه، گفت: در این نمایشگاه که از 25 آذر افتتاح و تا 28 همین ماه ادامه خواهد داشت، فعالیت‌های پژوهشی معاونت پژوهش و طلاب این مرکز در قالب 14 انجمن به نمایش در می‌آید./س

برچسب ها: قم ، پاسخ ، شبهه ، زبان ، زنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.