ارزش گمركي بيش از 1200 قلم كالاي صادراتي از ديماه سال 91 تاكنون با برگزاري بيش از 40 جلسه كاري، تعيين و اعلام شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل ازگمرک،رسول كوهستاني پزوه مديركل دفتر بررسي و تعيين ارزش گمركي گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: از زمان واگذاري مسئوليت تعيين ارزش كالاهاي صادراتي به گمرك (ديماه سال 91) تاكنون 1229 قلم كالاي صادراتي از سوي كارگروه تعيين ارزش گمركي ارزش‌گذاري و به گمركات اجرايي ابلاغ شده است.

مديركل دفتر بررسي و تعيين ارزش گمركي با تشريح نحوه ارزش‌گذاري گروه‌هاي مختلف كالايي از جمله محصولات صنعتي، نفتي، پتروشيمي، معدني، فلزات و محصولات آن، غذايي، خدمات فني و مهندسي و... تأكيد كرد؛ انواع فرش دستباف و فرش ماشيني و سيمان و ماكاروني، سالامبور و سنگ‌آهن اقلام عمده و مهم صادراتي هستند كه به‌روزرساني و تعيين ارزش شده است.

كوهستاني يادآور شد: فايل جديد ارزش كالاهاي صادراتي (13/9/92) از طريق پورتال گمرك جهت گمركات اجرايي و صادركنندگان قابل دسترسي و بهره‌برداري است.

وي به‌روزرساني و تعيين دقيق ارزش كالاهاي صادراتي را از مهمترين وظايف كارگروه تعيين ارزش گمركي دانست و با اشاره به تصويب و ابلاغ شيوه‌نامه كاري اين كارگروه اظهار داشت: اتحاديه‌ها، تشكل‌ها و انجمن‌هاي تخصصي مربوط و صادركنندگان مي‌توانند با تكميل فرم‌هاي مربوط و ارائه مدارك و مستندات، به‌روزرساني و تعيين ارزش كالاهاي صادراتي خود را درخواست نمايند.

كوهستاني تصريح كرد: اعلام قيمت‌هاي عمده‌فروشي كالا در بازار داخلي، قيمت‌هاي بين‌المللي كالا به همراه مستندات مربوط از جمله مدارك و مستندات مورد نياز در تعيين ارزش گمركي كالاهاي صادراتي است.


انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، ارزش ، صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار