معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: صنعت گردشگری قابلیت کلیدی شهرستان تفرش است و جاذبه‌های این شهرستان انتظار هر گردشگری را می‌تواند برآورده سازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رحیمی در نشست مشترک با کارگروه گردشگری شهرستان تفرش افزود: شهرستان تفرش با برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی ویژه، طبیعت بکر، محیط زیبا، ویژگی‌های خاص اقلیمی، داشتن مفاخر و دانشمندان، آثار تاریخی فراوان و جاذبه‌های گردشگری متنوع خود می‌تواند انتظارات هر گردشگری را برآورده سازد.

وی تصریح کرد: آب و هوای مطلوب، تنوع زیستی در روستاها، بناهای تاریخی و تفرجگاه‌های بی نظیر، شهرستان تفرش را به قطب گردشگری استان مرکزی و کشور تبدیل کرده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تاکید کرد: صنعت گردشگری باعث ایجاد درآمد، اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری و رونق صنایع دیگر از جمله تولیدات دستی می‌شود و می‌تواند به خوبی هویت فرهنگی مردم یک منطقه یا کشور را معرفی می‌کند.

رحیمی تصریح کرد: دست‌یابی به راه‌حل‌های مناسب به منظور ارتقاء گردشگری تفرش و اجرای مصوبه تاسیس اداره گردشگری در تفرش از مهمترین اهداف کارگروه گردشگری است.

وی بیان کرد: تحقیقات میدانی در زمینه چند آثار تاریخی تفرش انجام شده و برای ثبت در آثار ملی کشور ارسال خواهد شد.

فرماندار تفرش نیز در این نشست گفت: علیرغم عدم وجود زیرساخت‌های گردشگری از جمله مکان‌های مناسب برای اسکان گردشگران و ضعف اطلاع رسانی پیرامون آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی تفرش، آمار گردشگران در این شهرستان در حال افزایش است و گردشگران با وجود نبودن این امکانات باز هم این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

بهروز اردلان‌راد تصریح کرد: این شهرستان با برخورداری از آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های تاریخی استعداد تبدیل شدن به‌ یکی از قطب‌های گردشگری کشور را دارا است که حمایت مسئولین استانی در تحقق این مهم تاثیر به سزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات گسترده رسانه‌ای از طریق مطبوعات و صدا و سیما در زمینه معرفی قابلیت‌های گردشگری شهرستان تفرش، ایجاد فرهنگ گردشگر پذیری و توسعه زیرساخت‌ها از جمله ایجاد گردشگاه‌ها و مکان‌های اقامتی، سرویس‌های بهداشتی و نصب تابلوهای معرفی مقصدهای گردشگری شهرستان تفرش در مسیر دو محور اصلی به گردشگران از مهمترین بسترهای تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری استان و حتی کشور است.

شناسائی آثار تاریخی روستاها و معرفی آنها به گردشگران، پیگیری تعیین مکان اداره میراث فرهنگی تفرش، اجرای فاز اول پارک جنگلی آب‌کمر تفرش توسط شهرداری تا اواخر فروردین، تهیه طرح جامع مرمت و بازسازی منزل حکیم نظامی تفرشی، پیگیری ثبت شهر زیرزمینی تفرش و تاسیس موزه دانش‌آموزی توسط آموزش و پرورش شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

تفرش از قدیمی‌‌ترین مناطق استان مرکزی است که در آثار تاریخی با نام «طبرس» از آن یاد شده‌ و تاکنون 13 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.